zdroj: Archiv
Vývojáři z Monolithu šli na konzolové ovládaní od lesa - gamepad není nafukovací, a tak mu přizpůsobili celý design hry. Přebytečné funkce osekali a nechali jen to nejdůležitější. GoME tak nebude možná tak komplexní a robustní jako League of Legends nebo připravovaná DOTA 2 od Valve, ale casual blbinka by to taky být neměla. Hlavní tlačítka na gamepadu budou vaše útoky, pravý trigger bude mít podobnou funkci jako u FPS her, lektvary a kouzla jsou na d-padu a bumper vyvolá menu se třemi až čtyřmi příkazy na silnější útoky. Zatím to zní docela dobře.
Tvůrci dali ruce pryč hlavně od spousty aktivních schopností, které je na PC třeba nějak ovládat. Spousta aktivních schopností bude v GoME zabudovaná přímo do předmětů samotných, takže není třeba mít pět rukou, dva gamepady a jednu klávesnici navrch. Hráči na spoustu těchto aktivních schopností navíc podle slov tvůrců často zapomínají, takže by měl jejich přesun na předměty proběhnout relativně bezbolestně.
Co se týče hry samotné, tak se připravte na 5v5 arény ve známých lokacích Středozemě, spousty známých hrdinů (Gandalf, Glum, Sauron, Thráin a další) při vydání a další budou pak přibývat po vydání. Guardians of Middle Earth by měli vyjít na podzim tohoto roku pro PlayStation Network a Xbox Live Arcade. Pomůže jim narůstající hype ohledně filmu Hobit?