Flight Sim World končí, 24. května stáhnou vývojáři hru ze Steamu
zdroj: tisková zpráva

Flight Sim World končí, 24. května stáhnou vývojáři hru ze Steamu

28. 4. 2018 12:45 | Preview | autor: Adam Homola |

Letecké simulátory, stejně jako adventury či téměř libovolný jiný žánr, nejsou mrtvé. Flight Sim World ale mrtvý bude, a to velmi brzy. Pořád relativně čerstvou hru čeká neslavný konec už 24. května, kdy vývojáři ze studia Dovetail Games hru stáhnou ze Steamu.

Hra si prošla několikaměsíčním pobytem v programu předběžného přístupu, následně i „druhou fází“, a nyní je na Steamu k dostání ve své plné verzi za 35 eur. Brzký konec ji čeká kvůli udržitelnosti: vývojáři jednoduše nemohli pracovat na Flight Sim World tak, jak by hra zasloužila a tak, jak si to představovali.

Sami přitom zmiňují nedostatečný počet hráčů, což jsou jinými slovy slabé prodeje v už tak okrajovém a velmi specifickém žánru. Flight Sim World se tak přestane prodávat za necelý měsíc, 24. května. Vývojáři hru nestahují ze Steamu okamžitě právě proto, aby si ji měli šanci koupit i poslední váhající příznivci žánru a další případní zájemci.

24. květnem totiž hra sice zmizí ze Steamu, ale nikoliv z vaší knihovny. Noví hráči si ji nebudou moct koupit, ale její majitelé ji budou moct i nadále bez problémů hrát. Jen se už nedočkají žádných updatů či jakéhokoliv dalšího vývoje.

zdroj: Archiv

To samé platí i o DLC – pokud jste si do hry nějaká zakoupili, po 24. květnu vám nezmizí, budou fungovat i nadále. Žádná další si pak už ale nekoupíte.

Na SteamSpy se už sice nepodíváme, ale při pohledu na SteamCharts je jasné, že desítky aktivních hráčů nejsou pro vývojáře žádnou výhrou. Špičku měla Flight Sim World před rokem, kdy si ji v květnu 2017 vyzkoušelo přes 600 hráčů. Čísla pak šla rychle dolů a ukazatel se v posledním měsíci zastavil na 119 hráčích.

Hra má na Steamu od uživatelů navíc ještě smíšené a za poslední dobu i záporné reakce, které nad těmi pozitivními převládají. Vývojáři se také nejednou dostali do menší kontroverze hlavně kvůli DLC a tomu, jak nakládali s cenou dodatečného obsahu a s komunitou tvůrců modelů virtuálních letadel. Zájemci o „šťavnatou“ historii celé kauzy nechť zavítají na Rock, Paper, Shotgun, kde to Tim Stone celé hezky zmapoval.

Nejnovější články