Jak je v blogu uvedeno, Alfa 4 nabídne mít 400 miliard hvězdných systémů. Všechny se prý pohybují tím správným způsobem, takže rotují, vzájemně se obíhají a vzniká „neuvěřitelný vesmírný balet.“ K tomu prý tvůrci připravují mezihvězdné molekulové mraky, a i když i nadále má vesmír v Elite: Dangerous hranice, jsou vzdálené 100 tisíc světelných let.
Časem se podíváte i na Zem (v Alfa 4 to ještě nepůjde, ale na mapě už Sol systém bude) a uvidíte známé rozložení planet a měsíců. Reálné rozložení. Takže všechny známé hvězdy a systémy budou na svém místě. Pokud nahlédnete do updatu, dozvíte se, jaká všechna vesmírná tělesa ve hře najdete (skoro bych řekl, že všechna), nebo že přechod z vesmíru k jednotlivým planetkám či asteroidům má být plynulý. K tomu hra nabídne komunikaci mezi hráči, poletování, rakety, lasery - zkrátka hodně dat ke zpracování.
A proto... „Ve zkratce to znamená, že Elite: Dangerous vymáčkne do poslední kapky všechny současné a budoucí špičkové vícejádrové CPU a GPU. To vše s cílem přinést vám zcela nezapomenutelný zážitek.“ Alfa 4 fáze začne 15. května a potrvá do 30. května, kdy by mělo dojít ke spuštění první fáze Premium Beta. Pro další haldu informací, třeba o tom, jak funguje cestování pomocí FSD pohonu (čas kolem lodi se ohýbá a jste mnohem rychlejší než při využití konvenčního pohonu), vás pošlu k tradičně rozsáhlému vývojářskému blogu.