Tvůrci Elite: Dangerous vysvětlují systém obchodování
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Elite: Dangerous vysvětlují systém obchodování

29. 4. 2014 16:12 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Nejen pirátstvím a souboji s protivníky živ je člověk, občas je třeba vydělávat i standardním způsobem, což znamená i pašeráctvím. Tvůrci Elite: Dangerous v novém vývojářském blogu vysvětlují, jak bude vypadat systém obchodu, díky kterému můžete vydělávat obchodem i parazitovat jako vesmírný pirát.

Ať už si zvolíte kariéru obchodníka, nebo pašeráka, Elite: Dangerous v sobě skrývá spoustu potenciálu na vychytralé hraní. Samozřejmě prý platí zlaté pravidlo „nakupuj levně, prodávej dráž,“ ale bude to trochu složitější a nejenom kvůli zlodějům a pirátům.

V Elite: Dangerous budou tisícovky hvězdných systémů s vlastními ekonomikami a nabídkou zboží. V základu jednotlivé systémy spadají do jednoho z těchto produkčních druhů – zemědělství, průmysl, hi-tech, těžba, rafinování a služby. Některé systémy jsou namíchané z různých typů produkce a měly by na sebe logicky navazovat, takže se často ve stejném systému objeví těžební model s rafinériemi. Kromě služeb všechny systémy vyrábí předměty spotřeby a dávají tím vzniknout obchodní síti.

Zároveň zde ale budou specializovanější součásti samotné produkce. Kupříkladu vodní zemědělství se zaměří na námořní aktivity v oblasti pěstitelství a nebude tedy produkovat obilí nebo maso. Nicméně tyto komodity obyvatelé budou spotřebovávat, což vytvoří poptávku.

Většina trhů má mít úzkou produkci několika typů zboží ze široké škály. Na vás pak je objevovat různé typy zboží, klidně exotické specialitky, a následně hledat ekonomicky nejvýhodnější prodejní cesty. Bude jen na vás, zda objevíte nějakou skvělou komoditu, po níž se zákazníci jinde v galaxii utlučou.

zdroj: Archiv

Pokud se plán podaří realizovat, vznikne potenciál na kopu zábavy pro všechny virtuální obchodníky a zároveň i piráty, kteří se mohou snažit obchodníky přepadnout. To zase dává vzniknout možnosti dělat nájemné strážce úspěšným byznysmenům a rázem vzniká funkční ekonomika nabídky a poptávky nejen v oblasti zboží, ale i povolání.

Specifika trhů se navíc liší i státním zřízením daných systémů a také politickou příslušností v rámci jednotlivých frakcí. Vláda navíc může určit, že je některý typ zboží nelegální, což otevírá prostor pašerákům, kteří mohou vozit zakázané ovoce.

Produkce systémů se odvíjí i od typu planet, chemického složení, teploty, přítomnosti asteroidových polí apod. Populace systému dále určuje, kolik toho zvládne vyprodukovat, což ovlivní i vláda. Třeba tvrdá autokracie se nebude bát ze svých poddaných vymlátit větší produkci.

Na druhou stranu, čím méně je potenciálně exkluzivního produktu, tím vyšší cena. Ceny určuje právě poptávka. Elite: Dangerous bude využívat simulaci obchodních aktivit založenou na serverech, která by měla vytvářet přirozený proud zboží a surovin mezi jednotlivými světy. Díky tomu se bude trh neustále vyvíjet.

Ovlivňovat jej bude samozřejmě i hráč a logicky platí, že čím menší trh, tím větší je dopad vašich akcí na něj. Elite: Dangerous vyzkouší aktivní trh v updatu, který přijde s fází Alfa 4.0 a hráči, kteří se testu účastní začnou vytvářet, dynamicky se měnící ekonomiku. V první fázi bude test probíhat na pěti systémech s pěti typy obchodních profilů.

Nejnovější články