Final Fantasy XV má být více akční než předchozí díly
zdroj: tisková zpráva

Final Fantasy XV má být více akční než předchozí díly

28. 4. 2014 12:42 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Není to tak dlouho, kdy jsem se v recenzi na remasterovanou HD verzi Final Fantasy X/X-2 rozplýval nad plně tahovými souboji. Square Enix ale zjevně nechce, abychom se přejedli něčeho tak odporně zpátečnického, jako jsou tahové souboje, když dnes musí být vše akční. Nové informace ze dvou japonských stránek poukazují na to, že Final Fantasy XV bude soubojově spíše akční.

Předem ale musím říct, že oba texty jsou překladem serveru DualShockers z japonštiny, něco se v překladu klidně ztratit mohlo. Jedna ze stránek se věnuje Xbox One, druhá PlayStation 4, obě se ale shodují, že Final Fantasy XV bude akčnější.

„Vysoce akční systém jaký má Final Fantasy XV jsme ještě v sérii neviděli. Využívá výhod nové generace konzolí, postavy se mohou pohybovat volně po celé obrazovce a navíc, systém party je pokročilejší a umožní strategicky přepínat mezi jednotlivými bojovníky.“

Je celkem jasné, že hra se hned nevydá cestou Metal Gear Rising: Revengeance, ale co je tak špatného na ryze tahovém systému? Nebo tradičním Final Fantasy hybridu Action Time Battle, když už jsme u toho. Pokud byste se ale chtěli, podobně jako já, chytat toho, že jde jen o nějaký prazvláštní překlad právě slova „action“ z ATB, text ze stránky věnující se PS4 to asi vyvrací.

zdroj: Archiv

„Bitvy v FFXV se v porovnání s minulými hrami hodně vyvinuly a jsou vytvářeny s tím, že jde o akční hru. Hra se plynule přepíná ze hry do bitvy a boj se rapidně mění. Pocit z přechodu je velmi realistický.“ Z toho si můžeme odvodit, že se při střetu s nepřítelem nebude odvíjet klasický střih a přechod do soubojového módu, jak jej známe z JRPG, ale spíše se změní pohled kamery a rovnou se bude bojovat.

Hlavní hrdina Noctis bude využívat velkého množství zbraní, ale půjde přepínat i na jiné členy party. Strategický prvek by měly nabídnout kombinované útoky postav, což nahrává dalšímu přemýšlení koho vzít do boje. Možná to tedy s akčními souboji nebude zas tak žhavé, protože v souvislosti s Final Fantasy XIII se také mluvilo o akčních soubojích a ukázky z bojů vypadaly jako rubací chaos, ale nakonec hra nabídla tradiční ATB systém v pěkném kabátku.

zdroj: Archiv

Nejnovější články