Autor:             Nukem Publikováno:  2.května 2001 |  
 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Bez dvou měsíců         je to skoro rok, kdy konečně světlo světa spatřilo tolik toužebně očekávané         druhé pokračování RPG trháku Diablo. Osobně jsem čekal, že po tolika nesčetných         odkladech, prodlužujících nesnesitelná muka Diablistů, bude tato hra spíše         zklamáním, ale asi to byla natolik dlouhá doba, že se hráči Blizzardům         rozhodli odpustit cokoliv, jen ať ho už proboha vydají.
          Asi nejméně stravitelný byl pro mne systém ukládání a obnovování hry.         Frustrující představa, že bude má postava kdesi hluboko v katakombách         zabita, načež následuje obnovení hry z uložené pozice a po té strastiplná         cesta k místu posledního odpočinku přes všechny ty znovuobživlé nepřátele,         kde leží mé nejlepší zbraně a artefakty, mě neustále pronásledovala. Tenhle         fakt mě nutil nechávat si v nepříliš objemné truhle ekvivalentní výbavu         pro případ ztroskotání na bojišti. Ale to jsem trochu odbočil od tématu         tohoto preview, asi to muselo ven ;-)
   Dostaneme         přidáno          Po těch desíti měsících se zdá, že pokračování obecně splnilo většinu         očekávání a hra se setkala s příznivými ohlasy. A tak není divu, že se         tvůrci Diabla rozhodli přiložit do rozpáleného kotle další polínko. Tím         má být expansion pack Diablo II: Lord of Destruction, jenž má přinést         mnoho nového a udržet tak hráče ještě na nějaký čas ve fantasy světě Diabla...         alespoň do vydání třetího dílu či Diablo Online.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
          Expansion pack by měl přidat pátý akt, odehrávající se na barbarských         planinách v okolí Mount Arreat. Ačkoliv dříve kolovaly zprávy, že k přechodu         do této části bude nutné dokončit původní Diablo 2, zdá se, že tomu nakonec         tak nebude a každá postava, byť nedokončila své prvotní poslání, bude         moci býti převedena do nového světa. Převodem získá postava větší kapacitu         inventáře a místo na další nové předměty, které bude moci po té nosit.         Otázkou je, bude-li postava, která nedokončila původní sadu (natož pak         nově zvolená), schopna postavit se čelem proti ďábelským silám pátého         dějství.
   Zlepšení         na každém kroku 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Novinek je víc         než dost a pravděpodobně jsou z velké části reakcí na ohlasy a připomínky         hráčské veřejnosti. Lord of Destruction obsahuje celkem šest úrovní, kde         kromě klasického likvidování bossů a zachraňování nevinných nás prý čeká         i nějaké to překvapení. Naším úhlavním nepřítelem nyní bude Baal. Po smrti         Diabla zaujal jeho pozici a s neméně ďábelskou silou pokračuje v devastování         barbarských planin a zasněžených rovin a kopců v okolí města Harrogath.
          S novým pánem zla samozřejmě přichází jak jeho noví přisluhovači na jedné         straně, tak neherní postavy prostých domorodců a dva nové typy hrdinů         na straně druhé. NPC budou prý, kromě dvou známých postav z původního         dílu - Tyreal a Cain, zcela nové. Co se týče hrdinů, rozšíří jejich řady         Assassin a Druid. Assassin kloubí bojovnici a kouzelnici         v jednom, navíc bude vybavena třemi unikátními vlastnostmi - Martial Arts         (bojová umění), Shadow Disciplines (stínový výcvik?) a Traps (pasti). 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
        Trojnásobný         útok          Bojová umění budou představovat bezesporu efektní prvek ve hře. Assassin         jako znalkyně bojových umění, bude mít k dispozici tři typy útočných výpadů.         Každý výpad se pak skládá ze tří pohybů. Během prvních dvou, provedených         rychle za sebou, naakumuluje Assassin určitý typ energie a při třetím         ji uvolní proti nepříteli. První typ útoku je tvořen přírodními elementy,         oheň, led, blesk. Druhý typ je útokem s magickou energií, která např.         vysaje z protivníka část jeho sil, třetí typ, jakési speciální síly, umožní         třeba odhodit nepřítele nebo naopak přenést Assassin blíže k protivníkovi.
          Popsané síly, ač samy o sobě určitě účinné, lze ještě znásobit. Z každého         typu útoku se hrdinka může nabít až třikrát, takže třetí pohyb uvolňující         energii bude trojnásobně účinný. A aby toho nebylo málo, lze se takto         nabít vždy po jednom typu útoku ze 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      všech         tří a vypustit celou tuto energii najednou. Uvolněná síla bude patrně         rovna výbuchu alespoň třiceti megatunových náloží TNT a určitě se spoustou         optických i zvukových efektů. Je tohle ještě Diablo, nebo Final Fantasy?         :-)
          Stínový výcvik představuje mentální síly. Ty např. v podobě různých typů         aur zvyšují rychlost postavy, její obratnost či odolnost vůči jedům. Jindy         na určitou dobu oslepí nepřátele, někdy působí jako obrovské kladivo,         a dokonce se Assassin dokáže na chvíli rozdvojit a tím zdvojnásobit svoji         sílu.
          Poslední zajímavou schopností je kladení pastí - ohnivých, bleskových         nebo klasických zubatých pastí na medvědy. Některé reagují na blízkou         přítomnost nepřítele a působí až třikrát po sobě. Zkušenější postavy dokáží         klást pasti i za zdi a na jiná, špatně dostupná místa.
   Peklo         na zemi v podání Druida         Druid je bytost úzce spjatá s přírodou. Dokáže na svoji stranu povolat         mocné síly dvou elementů přírody - ohně a větru. Představte si ohnivou         bouři a ohnivého hada obtáčejícího několikrát dokola Druidovo okolí, rozžhavené         kameny, které po výbuchu odmrští nepřítele do dáli, nebo pukající zemi,         z jejíchž útrob se na povrch derou ohnivé jazyky. A do toho všeho přichází         větrná smršť a několikanásobná tornáda. Vyjma elementálů je Druid schopen         na pomoc vyzvat i mnohem hmotnější tvory přírody. Popínavé stonky vinné         révy se zarývají do země, aby pak vybuchly pod nohama nepřátel a z jejich         mrtvých těl následně vysávaly krev a doplňovaly životní sílu a manu Druida.         Ustávající hřmot výbuchů vystřídá šelest křídel divokých havranů, rychlé         tlapy vlků jakož i medvědů grizzly pak víří prach po celém bojišti.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
               Třetí Druidovou vlastností je schopnost proměnit se ve vlka nebo grizzlyho,         čímž se mnohonásobně zvýší jeho obratnost či síla. Pochopitelně v podobě         zvířecí nemůže Druid používat zbraně, naproti tomu Druidovi-zvířeti zůstávají         některé magické vlastnosti zbraně, kterou měl před proměnou v ruce, kupříkladu         vysávání životní síly nepřítele po zásahu apod. Jako bonus může Druid         dostat vzteklinu a rozdávat jedovaté škrábance a kousance, případně na         vyšším levelu budou jeho rány posíleny mocí ohně.
   Sled         vylepšení pokračuje 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Jistě vzpomínáte         na speciální sady výzbroje. Samotné komponenty obvykle neměly nějaké unikátní         vlastnosti, až po sestavení kompletní sady vylepšily bojovníkovi některé         vlastnosti. Bohužel nebylo příliš snadné tyto sady dokončit, přičemž to         bylo časově náročné a bonusů nebylo nakonec zase tolik. Proto se vývojáři         rozhodli vylepšit tyto unikátní sady v mnoha směrech. Především to bude         rozšíření počtu bonusů, které sady postavě přidají. Údajně každá část         by měla přidat až pět vylepšení a hlavně tato vylepšení přidá každá část         bez nutnosti mít celou sadu kompletní.
          S přibývajícími komponentami tedy přibývá bonusů a po dokončení sady se         pravděpodobně ke všem bonusům přidá ještě nějaký nový, případně budou         získané bonusy ještě o něco posíleny. Konečně výskyt komponentů sad by         měl být mnohem častější než v originálním Diablu 2. Některé nové unikátní         sady budou však přístupné jen na vyšších obtížnostech hry. 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
               Stejné zvýšení pravděpodobnosti nálezu máme zaznamenat při hledání magických         drahokamů. Navíc k nim přibudou „vylepšovací“ klenoty. Ty, nezávisle na         umístění, přidávají bonusy s předem danou velikostí k magickým schopnostem         hrdiny.
   Rychlost         rozhoduje  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      V expansion         packu rozhodně nebudou chybět postavy, které hrdinovi nabídnou pomoc v         boji, navíc s větší silou a inteligencí. Nepohrdnou žádnou zbraní, štítem,         brněním či ozdravnými nápoji, kterými je budete moci vybavovat a léčit.         Pokud však padnou, nebude možné tyto věci jednoduše sebrat ze země. Pak         obvykle pomůže kouzlo na obživení mrtvého spolubojovníka i s kompletní         výzbrojí, se kterou padl. Stejně jako hlavní postava i její pomocníci         budou sbírat zkušenosti a bude se zvyšovat jejich úroveň. Rovněž vás budou         následovat i do nových úrovní.
          Vylepšení doznalo i ovládání hry. Přibylo asi osm nových horkých kláves,         takže nyní bude možné takto „zabookmarkovat“ až 16 vlastností, či chcete-li,         dovedností. Určitě dobrý nápad spatřuji v možnosti rychlého přepínání         dvou zvolených bojových sad. Osobně jsem nejraději používal střelné zbraně,         k tomu je třeba rovněž vybavení pro zvyšování obratnosti, rychlosti. V         úzkých prostorách, kde hrozí napadení bandou kostlivců s meči ze všech         stran, je však výhodné bránit se mečem se štítem a předměty zvyšující         sílu, obranyschopnost, případně nějaký ten amulet pro rychlejší zotavení         po zásahu. Obvykle to znamená vyměnit většinu předmětů, což zabere hodně         času. Tedy zabralo. Nyní postačí jediné kliknutí a výměna je provedena         okamžitě.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
               Nebýt toho, že Lord of Destruction obsahuje jen jeden akt, podle všech         těch novinek by to skoro vydalo na samotnou hru. Teď jsem si vzpomněl         ještě na jedno nedávno oznámené vylepšení týkající se grafického rozlišení,         které by mohlo být nyní dokonce 800×600 bodů. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Tomu říkám skok         v technologii, snad se s dalšími díly dočkáme i vyšších rozlišení, která         jsou dnes tak běžná... ale nechtěl jsem být jedovatý :-) Uvidíme snad         koncem června, kdy chystá Blizzard své dílko dokončit.
 
 
 
 
  |