Diablo II: Lord of Destruction - prev.
zdroj: tisková zpráva

Diablo II: Lord of Destruction - prev.

2. 5. 2001 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Pouhé dva měsíce nás dělí od vydání datadisku Lord of Destruction, který nabídne pátý akt, nové postavy a spoustu dalších vylepšení.


Diablo II: Lord of Destruction - preview

Autor: Nukem
Publikováno: 2.května 2001

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Bez dvou měsíců je to skoro rok, kdy konečně světlo světa spatřilo tolik toužebně očekávané druhé pokračování RPG trháku Diablo. Osobně jsem čekal, že po tolika nesčetných odkladech, prodlužujících nesnesitelná muka Diablistů, bude tato hra spíše zklamáním, ale asi to byla natolik dlouhá doba, že se hráči Blizzardům rozhodli odpustit cokoliv, jen ať ho už proboha vydají.

Asi nejméně stravitelný byl pro mne systém ukládání a obnovování hry. Frustrující představa, že bude má postava kdesi hluboko v katakombách zabita, načež následuje obnovení hry z uložené pozice a po té strastiplná cesta k místu posledního odpočinku přes všechny ty znovuobživlé nepřátele, kde leží mé nejlepší zbraně a artefakty, mě neustále pronásledovala. Tenhle fakt mě nutil nechávat si v nepříliš objemné truhle ekvivalentní výbavu pro případ ztroskotání na bojišti. Ale to jsem trochu odbočil od tématu tohoto preview, asi to muselo ven ;-)

 Dostaneme přidáno
Po těch desíti měsících se zdá, že pokračování obecně splnilo většinu očekávání a hra se setkala s příznivými ohlasy. A tak není divu, že se tvůrci Diabla rozhodli přiložit do rozpáleného kotle další polínko. Tím má být expansion pack Diablo II: Lord of Destruction, jenž má přinést mnoho nového a udržet tak hráče ještě na nějaký čas ve fantasy světě Diabla... alespoň do vydání třetího dílu či Diablo Online.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Expansion pack by měl přidat pátý akt, odehrávající se na barbarských planinách v okolí Mount Arreat. Ačkoliv dříve kolovaly zprávy, že k přechodu do této části bude nutné dokončit původní Diablo 2, zdá se, že tomu nakonec tak nebude a každá postava, byť nedokončila své prvotní poslání, bude moci býti převedena do nového světa. Převodem získá postava větší kapacitu inventáře a místo na další nové předměty, které bude moci po té nosit. Otázkou je, bude-li postava, která nedokončila původní sadu (natož pak nově zvolená), schopna postavit se čelem proti ďábelským silám pátého dějství.

 Zlepšení na každém kroku
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Novinek je víc než dost a pravděpodobně jsou z velké části reakcí na ohlasy a připomínky hráčské veřejnosti. Lord of Destruction obsahuje celkem šest úrovní, kde kromě klasického likvidování bossů a zachraňování nevinných nás prý čeká i nějaké to překvapení. Naším úhlavním nepřítelem nyní bude Baal. Po smrti Diabla zaujal jeho pozici a s neméně ďábelskou silou pokračuje v devastování barbarských planin a zasněžených rovin a kopců v okolí města Harrogath.

S novým pánem zla samozřejmě přichází jak jeho noví přisluhovači na jedné straně, tak neherní postavy prostých domorodců a dva nové typy hrdinů na straně druhé. NPC budou prý, kromě dvou známých postav z původního dílu - Tyreal a Cain, zcela nové. Co se týče hrdinů, rozšíří jejich řady Assassin a Druid. Assassin kloubí bojovnici a kouzelnici v jednom, navíc bude vybavena třemi unikátními vlastnostmi - Martial Arts (bojová umění), Shadow Disciplines (stínový výcvik?) a Traps (pasti).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Trojnásobný útok
Bojová umění budou představovat bezesporu efektní prvek ve hře. Assassin jako znalkyně bojových umění, bude mít k dispozici tři typy útočných výpadů. Každý výpad se pak skládá ze tří pohybů. Během prvních dvou, provedených rychle za sebou, naakumuluje Assassin určitý typ energie a při třetím ji uvolní proti nepříteli. První typ útoku je tvořen přírodními elementy, oheň, led, blesk. Druhý typ je útokem s magickou energií, která např. vysaje z protivníka část jeho sil, třetí typ, jakési speciální síly, umožní třeba odhodit nepřítele nebo naopak přenést Assassin blíže k protivníkovi.

Popsané síly, ač samy o sobě určitě účinné, lze ještě znásobit. Z každého typu útoku se hrdinka může nabít až třikrát, takže třetí pohyb uvolňující energii bude trojnásobně účinný. A aby toho nebylo málo, lze se takto nabít vždy po jednom typu útoku ze Zvětšit zdroj: tisková zpráva všech tří a vypustit celou tuto energii najednou. Uvolněná síla bude patrně rovna výbuchu alespoň třiceti megatunových náloží TNT a určitě se spoustou optických i zvukových efektů. Je tohle ještě Diablo, nebo Final Fantasy? :-)

Stínový výcvik představuje mentální síly. Ty např. v podobě různých typů aur zvyšují rychlost postavy, její obratnost či odolnost vůči jedům. Jindy na určitou dobu oslepí nepřátele, někdy působí jako obrovské kladivo, a dokonce se Assassin dokáže na chvíli rozdvojit a tím zdvojnásobit svoji sílu.

Poslední zajímavou schopností je kladení pastí - ohnivých, bleskových nebo klasických zubatých pastí na medvědy. Některé reagují na blízkou přítomnost nepřítele a působí až třikrát po sobě. Zkušenější postavy dokáží klást pasti i za zdi a na jiná, špatně dostupná místa.

 Peklo na zemi v podání Druida
Druid je bytost úzce spjatá s přírodou. Dokáže na svoji stranu povolat mocné síly dvou elementů přírody - ohně a větru. Představte si ohnivou bouři a ohnivého hada obtáčejícího několikrát dokola Druidovo okolí, rozžhavené kameny, které po výbuchu odmrští nepřítele do dáli, nebo pukající zemi, z jejíchž útrob se na povrch derou ohnivé jazyky. A do toho všeho přichází větrná smršť a několikanásobná tornáda. Vyjma elementálů je Druid schopen na pomoc vyzvat i mnohem hmotnější tvory přírody. Popínavé stonky vinné révy se zarývají do země, aby pak vybuchly pod nohama nepřátel a z jejich mrtvých těl následně vysávaly krev a doplňovaly životní sílu a manu Druida. Ustávající hřmot výbuchů vystřídá šelest křídel divokých havranů, rychlé tlapy vlků jakož i medvědů grizzly pak víří prach po celém bojišti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Třetí Druidovou vlastností je schopnost proměnit se ve vlka nebo grizzlyho, čímž se mnohonásobně zvýší jeho obratnost či síla. Pochopitelně v podobě zvířecí nemůže Druid používat zbraně, naproti tomu Druidovi-zvířeti zůstávají některé magické vlastnosti zbraně, kterou měl před proměnou v ruce, kupříkladu vysávání životní síly nepřítele po zásahu apod. Jako bonus může Druid dostat vzteklinu a rozdávat jedovaté škrábance a kousance, případně na vyšším levelu budou jeho rány posíleny mocí ohně.

 Sled vylepšení pokračuje
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jistě vzpomínáte na speciální sady výzbroje. Samotné komponenty obvykle neměly nějaké unikátní vlastnosti, až po sestavení kompletní sady vylepšily bojovníkovi některé vlastnosti. Bohužel nebylo příliš snadné tyto sady dokončit, přičemž to bylo časově náročné a bonusů nebylo nakonec zase tolik. Proto se vývojáři rozhodli vylepšit tyto unikátní sady v mnoha směrech. Především to bude rozšíření počtu bonusů, které sady postavě přidají. Údajně každá část by měla přidat až pět vylepšení a hlavně tato vylepšení přidá každá část bez nutnosti mít celou sadu kompletní.

S přibývajícími komponentami tedy přibývá bonusů a po dokončení sady se pravděpodobně ke všem bonusům přidá ještě nějaký nový, případně budou získané bonusy ještě o něco posíleny. Konečně výskyt komponentů sad by měl být mnohem častější než v originálním Diablu 2. Některé nové unikátní sady budou však přístupné jen na vyšších obtížnostech hry.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Stejné zvýšení pravděpodobnosti nálezu máme zaznamenat při hledání magických drahokamů. Navíc k nim přibudou „vylepšovací“ klenoty. Ty, nezávisle na umístění, přidávají bonusy s předem danou velikostí k magickým schopnostem hrdiny.

 Rychlost rozhoduje
Zvětšit zdroj: tisková zpráva V expansion packu rozhodně nebudou chybět postavy, které hrdinovi nabídnou pomoc v boji, navíc s větší silou a inteligencí. Nepohrdnou žádnou zbraní, štítem, brněním či ozdravnými nápoji, kterými je budete moci vybavovat a léčit. Pokud však padnou, nebude možné tyto věci jednoduše sebrat ze země. Pak obvykle pomůže kouzlo na obživení mrtvého spolubojovníka i s kompletní výzbrojí, se kterou padl. Stejně jako hlavní postava i její pomocníci budou sbírat zkušenosti a bude se zvyšovat jejich úroveň. Rovněž vás budou následovat i do nových úrovní.

Vylepšení doznalo i ovládání hry. Přibylo asi osm nových horkých kláves, takže nyní bude možné takto „zabookmarkovat“ až 16 vlastností, či chcete-li, dovedností. Určitě dobrý nápad spatřuji v možnosti rychlého přepínání dvou zvolených bojových sad. Osobně jsem nejraději používal střelné zbraně, k tomu je třeba rovněž vybavení pro zvyšování obratnosti, rychlosti. V úzkých prostorách, kde hrozí napadení bandou kostlivců s meči ze všech stran, je však výhodné bránit se mečem se štítem a předměty zvyšující sílu, obranyschopnost, případně nějaký ten amulet pro rychlejší zotavení po zásahu. Obvykle to znamená vyměnit většinu předmětů, což zabere hodně času. Tedy zabralo. Nyní postačí jediné kliknutí a výměna je provedena okamžitě.


Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Nebýt toho, že Lord of Destruction obsahuje jen jeden akt, podle všech těch novinek by to skoro vydalo na samotnou hru. Teď jsem si vzpomněl ještě na jedno nedávno oznámené vylepšení týkající se grafického rozlišení, které by mohlo být nyní dokonce 800×600 bodů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Tomu říkám skok v technologii, snad se s dalšími díly dočkáme i vyšších rozlišení, která jsou dnes tak běžná... ale nechtěl jsem být jedovatý :-) Uvidíme snad koncem června, kdy chystá Blizzard své dílko dokončit.

Nukem
připravil: jd





Nejnovější články