Copernicus mělo být velké free to play MMORPG
zdroj: tisková zpráva

Copernicus mělo být velké free to play MMORPG

19. 8. 2012 10:30 | Preview | autor: Adam Homola |

O konci 38 Studios jsme toho napsali až až. Byl to smutný příběh. Kdyby se povedl podle představ Curta Schillinga, nemusel skončit u Kingdoms of Amalur: Reckoning. Mohl pokračovat největší a nejvymakanější tříáčkovou MMORPG hrou, která by od počátku vsadila na free to play model. Pro tehdy připravovaný Project Copernicus se totiž nepočítalo s měsíčními poplatky, ale s free to play systémem. Vydělávalo by se na mikrotransakcích. Copernicus by byla vlastně první hra svého druhu - obří západní AAA MMORPG od počátku postavené na mikrotransakcích. Žádná taková hra tu nebyla a není. Všechny onlinovky se na F2P model předělávají až zpětně. Copernicus měl být minimálně v tomhle unikátní.

“Měli jsme být první tříáčkovou free to play MMO hrou založenou na mikrotransakcích, jejíž vývoj by stál přes sto milionů dolarů. To bylo jedno z našich velkých tajemství,” svěřil se Schilling v rozhovoru s Jasonem Schwarzem, který se o tom podělil v blogu na webu Boston Magazine. “Až bychom hru ukazovali, tak ta největší bomba mělo být právě free to play.”

Schilling byl ale původně proti. Nechtěl ze hry dělat free to play. Na světě prý nenajdeme fanatičtějšího odpůrce free to play modelu, ale nakonec se i on otočil o 180 stupňů a rozmyslel si to. Ne snad, že by to teď už nebylo jedno, ale ještě že mu to někdo rozmluvil. Kdyby ho k tomu nedotlačili kolegové, udělal by to za ně trh.

Nakonec díky plánovanému free to play modelu prý studio skoro získalo investora. Minimálně byli nějaké potenciální domluvě blíž, než kdyby plánovali vydat Koperníka s povinnými měsíčními poplatky. Schilling řekl, že když jednali s investory, tak prý většina z nich nechtěla mít s předplatným absolutně nic společného.

Všichni chtěli sociální média a free to play. Je pěkné slyšet, že to po sedmi letech honění se za World of WarCraftem hlavounům konečně došlo. Nechtěl bych teď být v kůži ZeniMaxu. The Elder Scrolls Online je ve vývoji přes pět let a půjde na úplně jiný trh, než s jakým kravaťáci a vývojáři prvně počítali. A TESO zatím na free to play hru rozhodně nevypadá.

Nejnovější články