Milovníky adventur jistě minulý týden zaujala informace, že autorka slavné série Gabriel Knight, Jane Jensen, připravuje novou hru s názvem Gray Matter. Ono mimochodem nejde o až tak úplně nový projekt. Jisté zmínky o něm byste našli už v roce 2003, kdy jej měla produkovat společnost Dreamcatcher. Jenže tehdy to nevyšlo a dílo bylo po nějaké době zrušeno. Jak už ale víte, tentokrát se Gray Matter ujala německá firma dtp/ANACONDA, která hru prezentovala na svém stánku během GC 2006. Za tímto účelem do Lipska také z USA dorazila sama Jane Jensen, aby veřejně předložila své záměry.
zdroj:
tisková zpráva
Z toho, co účastníci demonstrace viděli, a že prý toho nebylo mnoho, protože Gray Matter je stále ještě ve fázi konceptu (tedy i obrázek v této zprávě je pouze konceptem), jde o tradiční, myší ovládanou 2D point&click adventuru s předrenderovaným pozadím a jednotlivými postavami animovanými ve 3D. Příběh jsme vám přiblížili minule, takže jej znovu nechci opakovat. Připomenu ale, že hlavní postavy zde budou dvě, a to Samantha Everett a Dr. David Styles (tak trochu podivín, co se zabývá otázkami jako, co je to realita a především pak zkoumáním, jaké síly se ukrývají v lidském mozku), které budete ovládat střídavě po kapitolách tak, jako to můžete znát ze série Gabriel Knight. A když už tu tento titul opět zmiňujeme, tak byste měli vědět, že soundtrack ke Gray Matter složí Robert Holmes, který má na svědomí muziku i ke Gabrielovi a navíc je to Janin manžel. Co se týče záhad, jež budou nastoleny, paní Jensenová slíbila, že se vyvaruje zažitých klišé. Kromě toho měla naznačit, že hra bude poměrně rozsáhlá, protože prý ani neumí psát jednoduché příběhy.
Stylem vám prý Gray Matter připomene model běžný dříve u titulů od Sierry. Na začátku každé kapitoly vám bude přeložena spousta různých úkolů, které budete moci řešit v jakémkoliv pořadí, a když je všechny zvládnete, můžete jít dál. První část hry se hráč bude zabývat hlavně Stylesovými experimenty, ve zbytku bude Samantha řešit, jaká tajemství to ještě ukrývá tajemné sídlo šíleného neurobiologa. Puzzle mají být klasická, založená na inventáři a logická. Jejich náročnost se bude postupně zvyšovat, ale úměrně tomu, aby měli šanci i ještě ne úplně zkušení adventuristé. Každopádně se prý nemusíte obávat tzv. "pixelhuntingu", tedy že byste někde museli přejíždět dlouhosáhle a s nejvyšší opatrností myší po obrazovce, abyste nakonec objevili jedno jediné miniaturní místečko, které by vás posunulo ve hře dále. Vedle klasických hádanek tu mají být i určité minihry postavené na speciálních schopnostech obou hrdinů. Ovládat se budou s pomocí speciálních menu. Sam tak bude třeba trochu čarovat a Styles zkoušet svou hypnózu. Žádné akční scény s rizikem úmrtí postavičky nečekejte, pokud by zde prý nějaká zubatá už náhodou měla čekat, tak jedině na konci. Jane měla také prozradit, že závěr příběhu bude pojat tak, aby ponechal prostor pro případná pokračování.
2. 9. 2006 13:13 | Preview | autor: Redakce Games.cz |
Tradiční 2D point&click adventura od autorky série Gabriel Knight získává reálnější obrysy.
zdroj: AdventureGamers