Geralt bude mít k dispozici řadu zbraní vedle svých zaklínačských mečů. Jak to ale vypadá, na používání některých bude nutné dosáhnout dostatečně vysokého levelu. Všechny zbraně se budou časem a s použitím opotřebovávat až do stavu, kdy budou tupé a v boji udělovat jen minimální zranění. Lékem je, logicky, navštívit zbrojíře a nechat si je znovu naostřit. Co se týče Geraltovy kuše, jak by člověk čekal, nepřátelé se před jejími šipkami budou umět schovávat za štíty.
Strom schopností by měl být opravdu rozsáhlý. Celkem by mělo být pět větví, každá z nich bude obsahovat pět stupňů a na každém stupni bude k dispozici pět schopností. Navíc každá schopnost bude mít tři až čtyři úrovně. Nebude možné odemknout si jejich schopnosti, Geralt na to nebude mít dost zkušenostních bodů.
Navíc jednotlivé schopnosti musíte pro použití aktivovat. To znamená, že je umístíte do samostatného stromu skillů, které budete moci aktivně využívat v boji. Podle toho, jaké schopnosti takto aktivujete, se mění Geraltův bojový styl. Pokud navíc máte aktivovaných několik schopností stejného zaměření, jejich efekt se zvyšuje.
Jak bude Geralt získávat nové úrovně, zvýší se i počet skillů, které dokáže aktivovat. Efektem tohoto prvku je nutnost taktizovat před bojem, kdy třeba před střetem s nepřáteli zakutými v brnění budete chtít mít aktivovanou schopnost vázanou na znamení Igni, která dokáže tavit zbroj.
Dalším prostředkem, jak měnit Geraltův styl, jsou mutageny, na které zde najdete čtveřici slotů. Z inventáře půjde zahazovat i úkolové předměty. Aby autoři zabránili tomu, že vyhodíte něco důležitého pro další postup v základní příběhové linii, klíčové předměty zůstanou na místě, kde jste je vyhodili. Takže vyhazujte jen tam, kde si pamatujete, že podobné předměty likvidujete, protože hledat jeden předmět na širých pláních otevřeného světa by asi nebyl žádný med.
zdroj: YouTube.com
Během boje Geralt zvládne po podržení tlačítka pro útok dohnat na výraznější dálku nepřítele velkým skokem, na nějž naváže útokem. Hra samotná bude pořádně těžká, prý stačí chvilka nepozornosti a Geralt je mrtvý. Svou roli v tom sehraje i propracovaná AI nepřátel, kteří spolupracují, snaží se Geraltovi odříznout únikové cesty, případně jeden Geralta naláká, aby se mu ostatní dostali do zad.
Protivník také slepě nenaběhne na nastraženou past. Pokud ale třeba skupince nepřátel zabijete velitele, jejich koordinace se rozpadne. V boji vám budou občas pomáhat i společníci, kteří se liší bojovým stylem. Jedna z postav kupříkladu během boje nic nedělá, ale počká až odlákáte nepřítelovu pozornost, a pak jej zezadu probodne, což má za následek pořádné zranění.
Uživatelské rozhraní půjde hodně upravovat. Kupříkladu můžete vypnout minimapu, i nejrůznější druhy upozornění. Grafická nastavení půjde měnit i ve hře, ne jen v základním menu. Budovy se nebudou podobat jako vejce vejci, naopak, každá chatrč bude unikátní, stejně jako modely NPC budou mít široké spektrum variací, takže nebudeme narážet na ty samé vesničany.
zdroj: Archiv
Den a noc se ve hře střídají, což hraje roli při lovu některých monster. Potkat vás může sněhová vánice, na obloze zaznamenáte různé stupně oblačnosti, s tím samozřejmě souvisí i déšť a několik jeho variant a ráno klidně narazíte na lehký opar.
Jak to vypadá, Zaklínač 3: Divoký hon to bere s konceptem otevřeného světa vážně. Nejde jen o samotné denní cykly a změny počasí, ale také o zjevně rozsáhlý strom schopností, který poukazuje na spoustu času, který strávíte shromažďováním zkušeností. Tak už aby tu byl 19. květen, kdy hra vychází na PC, PS4 a Xbox One.