Brothers in Arms: Earned in Blood preview
zdroj: Archiv

Brothers in Arms: Earned in Blood preview

24. 7. 2005 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Pokračování válečné FPS Brothers in Arms se díky její skvělé prodejnosti dalo očekávat, málokdo však tušil, že s ním UbiSoft hodlá přijít tak brzy. Čím vším chce s Earned in Blood hráče zaujmout, se dozvíte v preview.

Autor: Kate
Publikováno: 24.července 2005

Zvětšit zdroj: Archiv
Brothers in Arms byla ve své době hodně očekávanou a možná i trochu přehypovanou hrou. Tvůrci z Gearbox Software slibovali nevídané taktické obohacení, spoustu realistických prvků a hlavně strhující atmosféru. Pravda vyšla najevo letos v březnu (recenze). Pro někoho se BiA staly nejlepší válečnou FPS roku, jiní byli spíše zklamáni z různých hratelnostních omezení. Značně protichůdné názory lze koneckonců jasně vidět i v našich .

Ať už se vám ale první díl strefil do vkusu více či méně, jisté je, že těch spokojených a hlavně platících hráčů bylo dost, konkrétně jen za březen se prodalo úctyhodných 1,7 milionu kusů (součet kusů pro všechny platformy). Nástupce tak byl opravdu jen otázkou času, i když zástupci Gearboxu tvrdí, že na něm pracovali ještě dřív než vůbec jedničku vypustili do světa.

 Nová postava, známé situace
V původním Brothers in Arms: Road To Hill 30 byl vaším trochu nedobrovolným hrdinou seržant Matt Baker. V pokračování Earned in Blood ho však nahradí jiná již známá (a pro vedení jednotky mnohem zapálenější) postava – čerstvě povýšený Joe Hartsock. Podle serverů IGN či GameSpot se bude celá čtvrtina hry překrývat s již známými situacemi, akorát si je nyní zahrajete z pohledu Joa. Pro hráče znalé jedničky by tím ovšem měly oba příběhy skvěle zapadnou do sebe a hra tak pro ně dostane zcela nový rozměr. Další mise pak navážou přesně tam, kde skončil první díl, tedy u francouzského města Carentan.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Hlavní postava se tedy sice změní, ale celé ovládání a hlavně pak příkazový systém, mají zůstat prakticky nedotčeny. To je rozhodně dobrá zpráva pro ty, kterým v BiA vyhovoval, špatná pro ty ostatní. Zda si ve hře budete moci konečně také lehnout, není zatím známo, rozhodně by to ale asi nikomu nevadilo.
Zvětšit zdroj: Archiv
 Boje hlavně v ulicích
Pokud jde o nové navazující mise, ty budou zasazeny hlavně do rozbombardovaných normandských městeček a vesnic, které budete s Hartsockem a jeho jednotkou postupně osvobozovat. Můžete se proto těšit především na boje v ulicích a polorozpadlých budovách, které nabízejí řadu možností pro využití vašich taktických dovedností. Stejně jako v jedničce, i zde budou mise inspirovány skutečnými událostmi vojáků ze 101. výsadkové divize.

Vývojáři slibují obecně mnohem rozlehlejší mapy a celkově větší počet levelů, což by v praxi mělo znamenat také delší herní dobu. Na britském C&VG uvádí, že BiA: Earned in Blood bude rozdělena do dvaceti kapitol, přičemž každá z nich prý bude asi tak o 50% delší než ty z předchozího dílu. Jistých vylepšení by se pak měla dočkat i fyzika - například zdi budou padat po každém zásahu tankem jinak. Novinkou se stane možnost prorážet si na vyznačených místech vlastní cestu pomocí TNT. Tu pak ale budou pochopitelně moci využít i vaši nepřátelé.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 Opravdu hezčí grafika?
Informace o zdokonalené grafice možná působí zvláštně, když z obrázků hra téměř nejde rozeznat od předchůdce. Nicméně vězte, že tvůrci slibují 4x detailnější textury prostředí a až 16x „realističtější“ modely postav. To sice platí primárně pro xboxovou verzi, ale nějaký vývoj jistě můžeme očekávat i na PC. Celý svět má být také ještě mnohem živější a opravdovější než v jedničce. Uvidíte prosvítat paprsky skrz koruny stromů a pokud do větví střelíte, vyděsíte tím ptactvo, které se vznese a začne pochopitelně dělat hluk. Jsme zvědaví, zda tato věc bude jen příjemnou podívanou jako při E3 prezentaci, nebo zda se také nějak projeví do hratelnosti, např. jestli tím odlákáte pozornost nepřátel.

Další vylepšení jsou slibována v oblasti efektů, zvláště pak těch spojených s nějakou explozí. I když zrovna nebudete tak blízko výbuchu, aby vás zabil, můžete jím být v závislosti na vzdálenosti a intenzitě značně poznamenáni. Výsledný dojem má přitom být ještě mnohem věrohodnější než v jedničce. Rozmaže se vám výhled, chvíli nic neuslyšíte a pak vám třeba začne pískat v uších, nebo můžete dokonce padnout na zem a upustit při tom svou zbraň. Její následné hledání v oblacích kouře rozhodně nebude nic příjemného.

O novinkách ohledně zbraní a vozidel toho ještě příliš nevíme, z nahrávky E3 prezentace je však jasné, že do celkového arzenálu přibudou dva hráčům jistě dobře známé kousky. Tím prvním je německá automatická puška FG42 (Fallschirmjägergewehr 42), druhým pak americký samopal M3, přezdívaný Grease Gun. Z vozidel se mluví o americkém stíhači tanků M10 „Wolverine“, který vám může být dobře znám třeba z Battlefieldu 1942.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 Dynamičtější AI
Přepracovaná umělá inteligence nepřátel by se tentokrát měla jednoduše řečeno spoléhat ještě méně na skripty a skutečně reagovat pouze na pohyb a akce vašeho týmu. Chování nepřátel má údajně být značně agresivnější a hlavně méně předvídatelné. Němci rozhodně nebudou čekat, až si jich začnete všímat, ale sami se vám budou neustále snažit dostat do zad. Podle autorů tak BiA: Earned in Blood bude mnohem těžší a tím pádem i věrohodnější hrou než jednička.

Zvětšit zdroj: Archiv V misi, kterou v souvislosti s AI prezentoval Randy Pitchford z Gearboxu novinářům, přesně taková situace nastala. Ve hře naschvál soustředil oba své týmy pouze na jednu německou skupinu, druhé si vědomě vůbec nevšímal. Nepřátelé ale tento fakt rychle zaregistrovali a ihned výhodně změnili pozici tak, aby mohli lépe zaútočit. Během pár chvil měl Pitchford z týmu mrtvoly. Nepozornost se zkrátka nebude vyplácet.

 Kooperativní multiplayer
Pokud máte zatím pocit, že Brothers in Arms: Earned in Blood nenabízí nic revolučně nového, aby se mohla nazývat pokračováním a prodávat za plnou cenu, snad vás trochu naláká příslib nového kooperativního modu Skirmish. Ten si budete moci proklepnout na deseti nových mapách, které budou samozřejmě obsahovat prostředí z nové singleplayerové kampaně. Jeden hráč se ujme role Matta Bakera z jedničky a druhý Joe Hartsocka. Každý z nich pak dostane pod palec jeden tým a společnými silami se budou snažit zatočit s německými okupanty.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Co se týče úkolů, nemá určitě jít jen o kolegiální procházení toho samého jako v singlu. V Skirmish modu totiž najdete zcela nové mise. Pokud navíc neseženete živého parťáka, můžete si zmíněné mise zkusit zahrát i sami. Jestliže naopak při kooperativní hře jeden padne, druhý může klidně dohrát misi sám do konce.

Na existujících mapách si také budete moci změnou parametrů vytvořit prakticky nový typ hry Defense, a snažit se o obranu nebo naopak dobytí určitého místa. Potěšující novinkou je jistě fakt, že takto si budete moci zahrát i za německou stranu. Na kooperativní hru se každopádně mohou těšit jak PCčkáři, tak i majitelé PS2 či Xboxu. Klasický soutěžní multiplayer se zase dočká přírůstku deseti nových map pro Head to Head a vylepšeného síťového kódu. Zkrátit by se měly obecně i loadovací doby.

 Už na podzim
Zvětšit zdroj: Archiv Hra Brothers in Arms: Earned in Blood byla oznámena teprve letos v květnu a podle našich kolegů ze serveru GameSpy nebyl v počátku UbiSoft rozhodnut, zda Earned in Blood bude vydávat jako pokračování nebo jen jako samostatně spustitelný datadisk. Nakonec bylo ale rozhodnuto pro první variantu. Zda oprávněně, zjistíme zřejmě již letos v říjnu. U nás hru (stejně jako jejího předchůdce) vydá společnost Playman, která plánuje verzi s českými titulky (ač původní BiA CZ stále odkládá a dosud neuvedl na domácí trh).

Zdroje: CVG, GameSpot, WP, IGN, GameSpy

Stáhněte si: Video...

Související články: Brothers in Arms recenze (3/2005), MP článek a návod, Novinky...

Kate
autorce je 20 let, studuje MFF UK obor informatika; kromě psaní pro Tiscali Games recenzuje i pro časopis LEVEL a TV pořad GamePage; nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenská simulace, volný čas ale tráví i jinak


 
 
Kate

Nejnovější články