Battleborn sází na unikátní postavy s odlišnými herními styly
zdroj: tisková zpráva

Battleborn sází na unikátní postavy s odlišnými herními styly

14. 7. 2014 13:59 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Další z řady her „mám název, který se bude plést s tuctem jiných“ je čerstvě oznámená MOBA střílečka Battleborn. Stojí za ní Gearbox a přesycený žánr chce inovovat především faktem, že Battleborn je v prvé řadě střílečka z pohledu první osoby. Nečekejte žádné klikání po mapě, ale běhání a používání zbraní jako v klasických multiplayerových střílečkách. Jednou z deviz hry by měly být unikátní postavy, které nabídnou zcela odlišný styl hraní, který sedne právě vám.

Kolegové z Game Informeru se podělili o své velmi rozsáhlé zážitky a zkušenosti z hraní módu Incursion a nastínil silné stránky hry. Ačkoliv je celkem jasné, že Battleborn pojede systémově podle mustru MOBA her, právě střílečková část by měla zajistit, že v rámci nemalé konkurence vybočí hra z řady, tím spíše, pokud se Gearboxu povede přinést příjemné tempo akce jako v Borderlands 2. Ačkoliv se redaktoři Games Informeru zaklínají, že MOBA prvky nejsou tak typické, v mnohém je z textu cítit, že Battleborn pravidla žánru uznává a využívá.

Obě strany mají k dispozici miniony, v tomto případě roboty ovládané umělou inteligencí. Využíváte je třeba k oslabení protivníka včetně obrovitých pavoučích robotů. Sami je totiž nezlikvidujete a musí vám je předžvýkat minioni soustředěnou palbou do štítů. Stejně tak protivníkovi roboti slouží jako zdroj zkušeností a musíte je sklízet, abyste nebyli na nižší úrovni než váš tým.

MOBA prvky se projevují zejména při levelování během zápasu. Jak získáváte nové úrovně, odemykáte si nové schopnosti. Vždy máte na výběr ze dvou a velmi rychle si navolíte, co chcete i v průběhu akce. Kupříkladu u jedné z postav je na výběr mezi mrazící nebo ohnivou municí, která ale opotřebovává zbraň. Právě to ale dobře poukazuje na fakt, že střílečková složka hry vážně nezní špatně a mohla by oslovit i hráče, které jinak na MOBA vůbec neláká.

zdroj: Archiv

Pořád totiž půjde o střílečku a vaše schopnosti se zbraní by měly být klíčovým prvkem, který rozhodně o úspěšnost. Nestačí se jen naučit pravidla hry. Významnou roli bude určitě hrát i další stránka Battleborn - odlišnost postav. Podle prvních zpráv se jednotliví hrdinové neliší výrazně jen vizuálním pojetím, ale hlavně herním stylem. Celkem hra nabídne dvacet postav - kupříkladu Oscar Mike je chlapík, který jako by vyskočil z Call of Duty. Proto bude vhodný právě pro fandy tohoto typu her.

Úplně jiný styl budete používat s elfí lučištnicí Thorne, která je rychlejší, svižnější, ale musíte pečlivě umísťovat každý šíp. Mečem vyzbrojená Rath zase sedne hráčům, kteří raději bojují zbraněmi na blízko. Robotický kavalír Marquis disponuje steampunkovou odstřelovací puškou a průzkumnou mechanickou sovou. Ve hře je i Miko, androgynní humanoidní houba, která umí odhodit klobouk a vytvořit pole, kde zraňuje protivníky a léčí kamarády.

Právě šílenost a rozmanitost hrdinů by mohla nahrávat Battleborn s jeho střílečkovým základem. Zatím jde ovšem jen o předpoklady. Battleborn vychází příští rok na PC, PS4 a Xbox One.

Nejnovější články