Marně byste na letošní E3 hledali ambiciózní projekt Willa Wrighta s názvem Spore, v němž provedete život od buněčného vývoje přes socializační fázi po vznik civilizace a ve finále výpravu do kosmu. Hra se v současnosti nachází v alfa stádiu, tzn. jde ji celou od začátku do konce bez problémů dohrát. EA teď vše testují a snaží se čerpat z dojmů hráčů, kteří jsou prý veskrze spokojeni. Spore se prý líbí jak maniakům do The Sims, tak i hardcore hráčům. A protože plně funkční jsou taktéž editory, za jejichž pomoci se tvoří příšerky a další herní obsah, stává se právě tato vlastnost Spore už teď velice oblíbenou. Autoři se tedy rozhodli Spore na E3 neukazovat - nechtějí zpomalovat samotný vývoj časově náročnou přípravou prezentace. Té se dočkáme až na srpnové GC v Lipsku, kde si návštěvníci budou moci hru sami vyzkoušet. Nyní uvolnili alespoň nové Evolution video:
zdroj: Archiv
Spore evolution video - stažitelná verze (31 MB, 640x480)
Další novinkou je oznámení Spore pro Nintendo DS, byť ta obsáhne jen druhou evoluční etapu - život zvířátka. DS verzi vyvíjí Maxis ve spolupráci s Amaze a vyjít by měla spolu s PC verzí po několika odkladech v období, které začíná 1. dubnem 2008. Pár týdnů před tím chtějí EA jako lákadlo vypustit editor pro tvorbu potvůrek.



Závěrem ještě připomeňme pár nedávných střípků z našich Krátkých zpráv: dle blogu Microscopiq se Spore bude muset prodat osm milionů kopií, aby na ní EA neprodělali. Z toho prý vyplývá, že výrobní náklady by se musely pohybovat někde okolo osmdesáti milionů dolarů, čili mnohanásobek toho, kolik stálo třeba Gears of War. Pro Electronic Arts se celkově jedná o velice důležitý titul, z nějž by rádi vytvořili sérii ve stylu The Sims s mnoha datadisky.