Akční RPG Consortium by se mohlo líbit fandům Deus Ex
zdroj: tisková zpráva

Akční RPG Consortium by se mohlo líbit fandům Deus Ex

18. 4. 2013 19:22 | Preview | autor: Ladislav Loukota |

Doslova pár desítek minut zbývá do konce kickstarterové kampaně sympatické sci-fi záležitosti Consortium. Jedná se o střílečku/RPG z pohledu první osoby, které se odehrává na Zemi za tři dekády, respektive na palubě obrovského „mateřského letounu“ jedné ze superkorporací narvaného superagenty. Vlastní má být he jak inovativní boj, tak i herní svět vyvíjející se v závislosti na hráčových rozhodnutích. Kromě toho Consortium překvapí i možná-až-příliš-zvláštním-pojetím hráčova herního avatara.

I přes složitou strukturu herního světa a „příběhové hraní“ budou souboje nedílnou součástí hry – a jejich detaily potěší zvláště hráče ujíždějící si na starém Deux Ex. Nepřátelé se zde mohou vzdávat, takže Consortium slibuje možnost hrát hru nenásilně (respektive alespoň neletálně). Vývojáři doslova mluví o tom, že oponenti budou budit dojem skutečných lidí – pokud zlomíte jejich útok, zbytek začne zoufale prchat, zatímco ranění panáci se budou houfně vzdávat.

Herní svět má plynule reagovat na hráčova rozhodování i statistiky; hra také zjevně nabídne i minihry spočívající v obraně vašeho mateřského letadla; a celkově budí grafika opět dojem prvního Deus Ex. Hra navíc disponuje složitým pozadím celé zápletky, v níž nechybí umělé inteligence nebo všemocné superkorporace.

Scénář současně tak trochu zvláštně operuje s tím, že hráč je skutečně hlavní postavou, protože jeho vědomí bylo transportováno do alternativního, herního světa. Můžete tedy ostatním panákům klidně prozradit, že jen hraje hru nebo na ARG postupy přistoupit. Tedy, přesněji řečeno, vývojáři občas přímo tvrdí, že Consortium není hrou, ale skutečným přenosem jiné reality o horší kvalitě, a proto prý vypadá trochu hůře...

...

To však nutně nemusí být případ pro psychology. Říká se tomu taky (pro)boření čtvrté stěny a pokud mě paměť nešálí, naposledy se o něco podobného vydatněji pokusil Omikron: The Nomad Soul v roce 1999.

Zápletka sama pak startuje ve chvíli, kdy je na palubě mateřského letadla zavražděn jeden z důstojníků. Kyberpunková variace na Vraždu v Orient Expressu může začít.

Pro takové hardcore hráče se sci-fi chutěmi Consortium vypadá skutečně lákavě. Otázkou však zůstává, kolik z nich je ochotno přistoupit na surrealistické prvky Consortia, stejně jako jak se podaří implementace mnoha ze slíbených prvků. Hra navíc momentálně nepředstavila nic víc kromě paluby mateřského letadla, a působí dojmem, že hráč se snad ven vůbec nedostane. Ani to by nutně nemuselo být na škodu.

Pro detailnější informace i sexy náčrtky futuristických letadel zabrouzdejte prozatím semhle. Hra už zafinancována byla, avšak stihnete-li to, za pár doláčů můžete ještě pořád získat některé z jejich výhod.

Nejnovější články