2D akční RPG Chasm se vás snaží svést na hratelné demo
zdroj: tisková zpráva

2D akční RPG Chasm se vás snaží svést na hratelné demo

16. 4. 2013 18:49 | Preview | autor: Petr Poláček |

Zrovinka v podcastu minulý týden jsme se zabývali retro estetikou, na kterou v poslední době přísahá nejenom řada nezávislých, ale i závislých studií. V zásadě jsme se shodli, že nám staře vypadající hry nevadí, když jsou udělané hezky a dává to smysl. Akční RPG Chasm, na jehož vývoj sbírají tvůrci ze studia Discord penízky na Kickstarteru, všechny naše podmínky splňuje. Neexistuje tedy žádný důvod, proč si hru nepředstavit.

Kdo nerad čte, použije video v článku nebo obrázky v galerii a bude mu hned všechno jasné. Pro ty ostatní jmenujme hry: Castlevania: Symphony of the Night, The Legend of Zelda, Metroid a Diablo. Každá z nich prý tvůrcům poskytla určitý díl inspirace, ať už je to ARPG hratelnost a zacházení s lootem á la Diablo, 2D zpracování obtížných dungeonů se spoustou pastí po vzoru Castlevanie či Metroidu nebo náznaky příběhu jako v Zeldě. Samozřejmě je obtížné vypíchnout z jaké hry si ten a ten konkrétní prvek tvůrci vypůjčili. Podstatné je, co z nich chtějí poskládat.

Chasm (čte se prý kaz-um) vás nazuje do škorní vojáka, který cestuje skrze hornické městečko, kde se stala tragédie. Parta pitomých horňasů narazila při kutání na nějaký starý chrám v podzemí, probudila prastaré zlo a práce pro hrdinu je na světě.

Budete prolézat náhodně generované dungeony, nacházet, používat a vylepšovat zbraně i schopnosti, sbírat loot, vyhýbat se pastím, bojovat s normálními nepřáteli i bossáky, a při tom všem sledovat vývoj příběhu a zachraňovat horníky. To vše v totální retro grafice, který se mně osobně líbí, ale pochopím, když vám z ní naskáčou pupínky.

Pokud je vaše pořád hladká jako dětská prdelka, pak doporučuju vyzkoušet demoverzi, kterou tvůrci vyrobili pro prezentaci hry na GDC 2013. Minimálně zjistíte, na jaký druh zábavy mají zacíleno, jak ji chtějí ozvučit, jak přesně se hrdina ovládá, jak se chová během akčních sekvencí a tak dále. Prostě je to hratelná ukázka, která by možná některé z vás mohla nalomit k podpoře projektu na Kickstarteru.

...

Nenabádám vás, rozhodněte se sami. Hra prý ale bez úspěchu KS kampaně nevznikne, protože peníze utržené na předchozích dvou hrách už tvůrci ze studia Discrod vrazili právě do vývoje Chasm. Do konce kampaně jim zbývá 25 dní a nasbíráno už mají k 65 tisícím dolarů. Co si budeme povídat, vypadá to poměrně nadějně. A zaslouženě, tedy z mého pohledu.

Smarty.cz

Nejnovější články