Za svých 99 Kč nebo 4,99 Euro dostanete společně s novým Levelem kód na aktivaci střílečky Homefront na Steamu. Dva roky stará akční hra v době svého vydání tak trošku zapadla, přestože kvalitou měla rozhodně navíc. Příběhová kampaň z alternativní budoucnosti se možná drží klasicky lineárního schématu po vzoru Call of Duty, ale předhazuje řadu provokativních momentů a nechybí jí to správné tempo. Homefront by se vám ale mohl líbit hlavně kvůli multiplayeru, který stále nemalé množství lidí hraje s výhledem na připravovanou dvojku. Multiplayer ostatně za nejlepší složku hry označil v recenzi na Games.cz i Dan Vávra. Za vyzkoušení Homefront rozhodně stojí, stejně jako stojí za to upozornit na nejzajímavější články Levelu 234.
Čtvrté číslo Levelu z pařátů staronové redakce vychází o týden později, než bylo původně v plánu. Jediným a hlavním důvodem je Grand Theft Auto V. Díky posunu vydání jsme ale stihli do aktuálního čísla vecpat nejenom recenzi, kterou si vzal na starosti Jirka Pavlovský, ale též tematický článek o odvěké honbě za dokonalou hrou od Honzy Švelcha.
Pohled na seznam recenzí jenom potvrzuje výkřik z úvodu článku, že začala rušná sezóna. Lukáš Grygar si zahrál hokej v NHL 14, Martin se vyžil fotbalově ve FIFA 14, a krom velmi kritické recenze Total War: Rome II od Michala Rybky bychom rádi upozornili na recenzi Europa Universalis IV od Honzy Smejkala, trefně sepsanou kritiku japonské úchylárny Killer is Dead od Jirky Pavlovského, zamyšlenu recenzi Arma 3 od Vojty Bednáře nebo recenze dvou hororových pokusů – nové Amnesie od BigPetera a Outlast od Honzy Olejníka. Seznam recenzí ale hledejte na stránkách www.level.cz, protože o slovo se nám tu hlásí vehementně články i z jiných rubrik.
Jako vždy vás musíme upozornit na velký rozhovor, jehož obětí se tentokrát stal Chris Roberts. Původně půlhodinový rozhovor se nakonec změnil ve více než hodinovou debatu, kterou by s uznávaným autorem Wing Commandera dokázal Petr klidně protáhnout o další desítky minut. Chris Roberts je nesmírně ukecaný, ale také otevřený člověk, který se nebál podělit o své zkušenosti s výběrem peněz na vývoj Star Citizen, nebo se svým pohledem na stav herního průmyslu.
Pokud vás rozhovor úplně nevysaje, nechte se v tematickém článku od Ládi Loukoty seznámit se světem absurdních detailů ve hrách, kterých si ani nevšimnete, ale tvůrci se s nimi často patlají dlouhé dny, týdny a měsíce. V sondě do historie fotbalových her se můžete od Martina dozvědět, jak vlastně vznikali předci dnešních FIFA a PES her. No a Michal Rybka vás v návaznosti na recenzi Rome II seznámí s tím, jak to vlastně v historickém Římě kdysi chodilo.
Lukáš Macura ve svém komentáři nastíní, proč možná hernímu průmyslu hrozí velký krach jako v roce 1983. Dan Vávra se v Jámě pekelné rozohní nad obsahovou i formální zastaralosti adventur. Michal Rybka bude naopak obhajovat specifický adventurní žánr „hidden object“. No a Honza Herodes vás zasvětí do tajů psychologie, která vězí za úspěchem free to play her.
Radek Friedrich se ve vývojářském deníčku svěří, jak obtížné je hodnotit sebe sama, když to firma žádá. Ondra Novotný poodkryje tajemství tvořivé duše Filipa Krauchera a jeho pořadu Indian. A na cestě k hardwarovým článkům o problematice vodního chlazení či testu MS Surface Pro vás zcela jistě zastaví články o starých hrách a ještě starším hardwaru.
Pavel zavzpomínal s maďarskými vývojáři na okolnosti vzniku kultovního dungeonu Perihelion, Michal Rybka pro vás opráší unikátní „první přenosný počítač“ Commodore SX64, a Jarda Švelch vám v článku z vlastnoručně nasbíraného materiálu vylíčí, kde se v normalizačním Československu scházeli počítačoví nadšenci.
V novém čísle je toho samozřejmě mnohem, mnohem víc. Podrobný obsah Levelu 234 najdete na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a redakci Levelu, ale rovněž si zde můžete aktivovat plnou hru, jak se dozvíte na straně 11. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.
Snad se vám LEVEL 233 bude líbit. My už se každopádně třeseme nedočkavostí na vaše reakce a připomínky.