zavřít

Z obou dílů Total War: Warhammer vznikne unikátní samostatná kampaň. Vývojáři navíc naznačili příchod nové frakce

Windows MAC

- Oznámení autor: Václav Pecháček Komentáře: 0

Vývojáři z Creative Assembly se konečně pochlubili konkrétním plánem na propojení světů TW: Warhammer a TW: Warhammer II do jedné obrovské mapy, a je to složitější, než byste možná čekali. Předpokládal jsem, že tvůrci jednoduše horkou jehlou sešijí oba světy dohromady, ale místo toho se dočkáme kompletně předělané megakampaně jménem Mortal Empires (neboli Smrtelné říše). A až jednoho dne vyjde třetí díl, kompletnímu mixu se dostane podobné individuální péče.

Klíčovou prioritou kampaně, která vyjde zdarma pro majitele obou her pár týdnů po vydání dvojky, je vyvážení všemožných frakcí a legendárních lordů, a rozhodně nejde o jednoduchý úkol. Legendárních lordů se v Mortal Empires vyskytne dohromady 35, ve 25 startovních pozicích. Do toho musíte připočítat spousty frakcí ovládaných umělou inteligencí a výraznou asymetrii jednotlivých ras a vyjde vám, že kdyby tvůrci prostě bezmyšlenkovitě zkombinovali všechno, co dosud vytvořili, nejspíš by z toho mohl být dost nepřehledný a nevybalancovaný mišmaš.

Místo toho tedy došlo k předělání regionů i sídlišť, ovšem podezření, že kampaň nebude patřičně megalomanská, je liché. V Mortal Empires bude všeho přibližně dvakrát tolik oproti prvnímu dílu – 295 měst oproti původním 142, 117 frakcí namísto 66 z jedničky. K tomu ještě všechny mechanické výdobytky z TW: Warhammer II včetně ruin, nezávislých armád, pokladů, mořských střetnutí atd. Boj o Vortex ovšem zmizí – vaším jediným cílem bude vojenskou silou eliminovat všechny své nepřátele a dobýt co největší území.

Hráči však musí počítat s jedním dost nepříjemným omezením. Vzhledem k ohromnému měřítku kampaně je nevyhnutelné, že čekání na tahy umělé inteligence bude výrazně delší, než jste zvyklí. Tenhle problém byl dost jasně viditelný například už v základní kampani Total War: Rome II, a tady bude nejspíš ještě výraznější, přestože v Creative Assembly prý dělají všechno pro to, aby problematické čekání co nejvíc zkrátili.

Nebudou to ovšem mít jednoduché, zvlášť když v dohledné době po vydání seznam frakcí rozšíří ještě Norsca, která se z časových důvodů do úvodní verze nevejde. A další kolečka do složitého soukolí přidají placená i neplacená DLC pro TW: Warhammer II, tak uvidíme, jestli se náhodou místo ještěrek a krys na scénu nedostaví želvičky a šneci.

Na úplný konec jsem si schoval lepší zprávu, která zaručeně potěší spoustu warhammerovských fandů, co mají v lásce pouštní pyramidy a mocichtivé mumie. Budu přímo citovat oficiální slovo, protože by byla škoda tak pěkně sugestivně napsané vyjádření parafrázovat: „Na závěr ještě něco ke jménu. Víme, že ne všechna impéria a postavy v Mortal Empires jsou v tom nejzákladnějším smyslu smrtelná. Ale v porovnání s tím, co se probouzí ze spánku daleko za obzorem…“

Takže: Tomb Kings potvrzeni.

Tagy: strategie fantasy warhammer

Zdroje: tisková zpráva

Kupte na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.