Menší, ale pořád taktická
A co tedy můžete od Project Argo čekat? Jde o týmovou střílečku dvou týmů o 5 hráčích – je tak mnohem blíž tradičním kompetitivním střílečkám, než otevřenému boji v multiplayeru Arma her. Díky svému konceptu je přístupnější, ale tvůrci zdůrazňují, že jde o ten typ hry, kde rychle pochopíte, co a jak, ale než se stanete opravdovými mistry, nějaký čas to potrvá. Oba týmy jsou žoldnéřské jednotky – korporátní Clouds a paramilitantní organizace Flames na ostrově bojují o materiály ze zřícené vesmírné stanice Argo.
Mezi trojici módů patří Clash, Link a Raid a všechny jsou navržené na rychlý průběh. V Clash oba týmy zabírají sektory na mapě. V Link jde o to, kdo rychleji obsadí sérii kontrolních bodů. Raid pak z jedné strany dělá útočníky, a z druhé obránce. Útočníci musí získat data, která se mohou nacházet na jednom ze tří obranných bodů. Hlavní však je, že Project Argo nemá být zběsilá střílečka - tvůrci akcentují taktický týmový přístup a pečlivé plánování strategie.
Z modu se stal prototyp...
Argo jde ruku v ruce s projektem Bohemia Incubator (víc se o něm dočtete v tomto článku) – jde o experiment, velmi hrubý koncept, který zkoumá možnosti a potenciál daného titulu, žánru a umožňuje vývojářskému týmu zkoušet nové věci a postupy. Jak by Incubator měl fungovat ostatně popisuje první blog brněnského týmu Bohemia Interactive, který popisuje vznik Project Argo. Úkol zněl jasně - zkoumat možnosti, a především experimentovat na poli multiplayerových stříleček z pohledu první osoby. Výsledkem několikaměsíční práce tohoto týmu je právě prototyp Project Argo.
Jak už bylo řečeno, jde o totální konverzi Arma 3, což znamená, že Argo běží na enginu Real Virtuality. Tým původně začal testovat desítku herních módů a následně z nich vybral tři, které obsahuje hratelný prototyp. Tvůrci také brzy zjistili, že pro potřeby střetu menších jednotek a vyvážených podmínek pro oba týmy chybí v Arma 3 potřebné mapy. Proto v Project Argo bojujete na ostrově Malden, který znáte z Operace Flashpoint - jen vytvořený s pomocí grafiky a objektů z Arma 3.
...a možná z něj nakonec nic nebude
Project Argo bude ke stažení a hraní k dispozici zhruba tři až čtyři měsíce. Následně tvůrci projekt vyhodnotí a rozhodnou se, co dál. Jestli projekt zaříznou, nebo ho naopak budou rozvíjet dál až do podoby plnohodnotného projektu.
Co se týče průběžných úprav, tým dal do hry všechny klíčové prvky, a nyní se zaměří spíše na odstraňování technických chyb a problémů s vybalancováním hry. Nové updaty by se ale chtěli vydávat zhruba každých 14 dní.
Některé z prvků z Project Argo by se také měly časem objevit i v Arma 3. Třeba ostrov Malden vyjde jako DLC pro Arma 3 zdarma v červnu příštího roku.
Pokud si chcete Project Argo stáhnout a zahrát, máte možnost na oficiálních stránkách, kde najdete i hardwarové nároky.
zdroj: Archiv