Stratégové, radujte se, remasteru Command & Conquer se ujmou původní vývojáři
zdroj: tisková zpráva

Stratégové, radujte se, remasteru Command & Conquer se ujmou původní vývojáři

15. 11. 2018 14:21 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Lákavý drb je potvrzen. EA skutečně schválila práci na remasteru starých her Command & Conquer, konkrétně C&C: Tiberian Dawn, C&C: Red Alert a datadisků Covert Ops, Counterstrike a Aftermath. A co víc, dokonce si na tuhle práci přivedla ty nejpovolanější partnery. Ve studiu Petroglyph (Grey Goo, 8-Bit Armies) totiž pracuje mnoho lidí zodpovědných za původní hry.

Vývoje remasterů, které si koupíte dohromady v jednom balíčku, se účastní Joe Bostic, hlavní programátor Tiberian Dawn a Red Alertu a spolutvůrce celé značky. Dalšími hlavouny z tehdejší doby jsou Steve Tall, Ted Morris a Mike Legg, a dokonce i oblíbený skladatel Frank Klepacki. Jen se podívejte na následující video, které ho tak trochu bez fanfár představuje světu.

Stará parta je tedy víceméně pohromadě, ale co že to vlastně bude tvořit? To zatím není úplně jasné. Podle slov producenta Jima Vesselly na Redditu se to ovšem každopádně obejde bez mikrotransakcí, což je pro fanoušky potěšující zpráva.

Konkrétní kreativní směr se ale právě teď řeší. Ve stejném redditovém příspěvku se rozepisuje i Joe Bostic a vysvětluje, že ve studiu zatím plánují spíš „remaster“ než „remake“, byť sám zdůrazňuje, že je těžké oba pojmy jasně definovat. Následně se samotných fanoušků ptá, zda by chtěli přidat moderní vylepšení hratelnosti, nebo zda zkrátka touží po starých hrách v novém kabátku.

Jak si asi umíte představit, debata pod příspěvkem je hodně vzrušená a plná různých, často protichůdných názorů. Zdá se mi ale, že většina kladně hodnocených postů volá spíš po kompletní předělávce včetně lepšího uživatelského rozhraní, zoomování kamery a dalších moderních nezbytností. Jako odstrašující příklad lidé zmiňují prakticky nezměněný remaster Starcraftu, který dnes prý už moc lidí nezajímá. Adamova recenze tomu v podstatě odpovídá.

Osobně bych se taky přikláněl k radikálnější variantě a klidně do designu pořádně řízl. Kdo si chce zahrát původní hry, pořád ještě bez problémů může, a to zdarma, díky serveru OpenRA – 4K textury tam asi zas tak moc velký rozdíl neudělají.

Kromě uživatelského rozhraní, které ostatně částečně upravuje i OpenRA, by se ovšem slušelo sáhnout na balanc jednotek, který není úplně ideálně nastavený. To s sebou nese potenciální změny v mapách a otázky typu: „Předěláme statistiky jen v multiplayeru, nebo to aplikujeme i na kampaň?“ A z jedné změny je náhle domino.

Jak to vlastně bude s kampaněmi, konkrétně třeba s filmečky mezi misemi, kde hráli živí herci? Dneska se na ně v jejich prehistorické kvalitě už moc nedá koukat, ale zda jsou v nějakém šupleti schované původní záběry, to možná neví ani EA. A znovu shánět dohromady všechny herce a přetáčet jednotlivé scény asi není úplně realistické řešení.

Nad projektem se, jak vidno, vznáší opravdu hodně otazníků, ale aspoň víme, že existuje a že má ze strany EA evidentně značnou podporu, jak dokazuje spolupráce se zkušenými bývalými tvůrci namísto nějakého mladého, daleko levnějšího studia, co by do staré hry jen naházelo nové textury. Až se objeví další konkrétní informace, budeme vás o nich informovat.

Nejnovější články