Square Enix má vlastní crowdfundingový systém Collective
zdroj: tisková zpráva

Square Enix má vlastní crowdfundingový systém Collective

9. 10. 2013 13:14 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Jistě, dnes musí mít každý svou crowdfundingovou platformu. Je to in, tak proč by se nepřidal i Square Enix? To jsem si původně říkal při oznámení Collective. Jenže chyba lávky a už si sypu saze na lebku. Collective vypadá jako zajímavý a dobrý nápad. Především nejde o standardní crowdfundingové stránky jako je třeba Kickstarter.

Role Collective je spíše podobná Steam Greenlight, ale ani to není přesné. Měla by být totiž přínosnější z hlediska samotného vývoje, ne distribuce. Systém bude více kontrolovaný, bezpečnější pro případné podporovatele a užitečnější pro vývojáře.

Vše bude probíhat následovně – vývojář pošle svůj projekt na Collective. V následujících osmadvaceti dnech pak budou hráči posuzovat, zda se jim líbí nápad, zda by do něj chtěli investovat, a samozřejmě budou komunikovat přímo s vývojáři. Mohou se ptát a navrhovat různé věci - to vše ještě před jakoukoliv fází financování.

Po uplynutí 28 dní k posouzení projektu. Zda má dostatečnou podpora komunity (zřejmě skrze nějaké hlasování) a hlavně, stručně řečeno, zda na to tým má. Což možná zní drsně, ale ve skutečnosti jde o poradenství. Collective (tedy lidé v systému) posoudí, zda má tým dostatečné zázemí na realizaci projektu a nemá nerealistické cíle. V neposlední řadě Collective vytvoří projekci, kolik by vývoj reálně stál a o kolik si tvůrci mají říci pro budoucí kampaň, která proběhne na IndieGoGo.

Výsledkem tohoto posuzování může být i zamítnutí projektu v rámci Collective, což bude doplněno analýzou, co by bylo třeba změnit a poupravit, aby byl projekt z produkčního hlediska smysluplný. Pokud projekt projde, zamíří na IndieGoGo.

Výhoda systému je jasná. Profíci z branže by měli nabídnout poradní hlas tvůrcům a zároveň zaručit, že lidé nebudou přispívat na projekt, který nemá v současném nastavení splnit sliby. Celé to má navíc ještě jednu výhodu. Square Enix říká, že indie vývojářům otevře možnost využít některé staré značky Eidosu, které má ve vlastnictví.

Smarty.cz

Nejnovější články