Celá hra je zasazená do neokoukaného, a především neustále se měnícího prostředí, které v sobě kombinuje obyčejné kancelářské prostory s nevysvětlitelnými úkazy. Control se odehrává v New Yorku, respektive v jedné tajné agentuře, která si právě prochází mimozemskou invazí. Hráči se do agentury dostanou v roli Jesse Faden, nově zvolené ředitelky, která musí dát věci do pořádku a převzít na agenturou kontrolu.
Vývojáři o příběhu zatím nic moc neříkají, ale naznačili, že i Jesse Faden je žena s temnou a tajemnou minulostí, hledající odpovědi na spoustu otázek. Příběhově navíc nemá jít o typickou akci, kdy bychom občas dostali filmeček a mezi tím kousky příběhového pozadí z nějakých audio logů. Remedy chtějí vyprávění příběhu inovovat blíže neupřesněnými novými způsoby, na jejichž odhalení si budeme muset ječet počkat.
Hra by tak neměla být jen další akcí od Remedy, jakkoliv bych se za to alespoň já nezlobil, ale má se údajně pokoušet o řadu nových věcí, především v oblasti vyprávění příběhu. To ostatně není pro Remedy nic nového – stačí vzpomenout například na Quantum Break, jehož příběh chtěli ambiciózně doplňovat, rozšiřovat a vyprávět i skrze regulérní hraný seriál. Že to zrovna masy hráčů nenadchlo, neoslovilo a celý Quantum Break tak nějak vyšuměl, je věc druhá...
Remedy se v případě Control drží toho, co velice dobře znají a minimálně co do struktury hry neexperimentují. Control tak nebude open world, ale jen uzavřený sandbox se spoustou možností, jak přistupovat k potyčkám. Jesse celou hru jen jednu jedinou zbraň, ale jak si můžete všimnout v traileru, je to zbraň, co se sama mění. Základ tak bude vždy stejný, ale forma se bude upravovat a k tomu si lze pistoli modifikovat i vylepšovat.
To platí mimochodem i o nadpřirozených schopnostech Jesse, kterými se také budete moci ohánět. V přiložených záběrech z hraní vidíme například jakousi formu telekineze, nebo štítu. Kulky i věci můžete házet na zaměstnance agentury, kterých se zmocnila ona nepřátelská hrozba, ale tvůrci slibují, že nepřátelé budou v plné hře mnohem pestřejší.
Na první pohled sice Control opravdu vypadá jako „další hra od Remedy“, ale i kdyby jí nakonec byla a žádné velké inovace hratelnosti či příběhu by se nekonaly, mohlo by to kldině stačit. Control vyjde někdy v průběhu příštího roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One.