Kings and Heroes zkouší oživit myšlenku Dračího doupěte v online RPG
zdroj: tisková zpráva

Kings and Heroes zkouší oživit myšlenku Dračího doupěte v online RPG

31. 5. 2016 14:47 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Myšlenku papírových fantasy RPG typu Dračího doupěte (nebo Dungeons and Dragons, chcete-li) zkusilo neúspěšně oživit RPG Sword Coast Legends. Poněkud jiným směrem, ale stále v duchu těchto her se vydává nezávislý projekt Kings and Heroes, které je v jádru online RPG s otevřeným světem, ovšem s procedurálně generovanými dungeony pro až 8 hráčů – a právě v něm by měla tkvět síla jinak celkem genericky vyhlížejícího stylu first person RPG.

Dračí doupě a spol mi hra evokuje hned několika věcmi. Tou první je omezení vstupu do dungeonů s početně limitovanou partou, přičemž platí, že pokud padnou všichni její členové, ocitnete se zase ve městě, bez jediného zlaťáčku a pokladu. Další je systém povolání a ras, které jako by vypadly z osmdesátkového stolního RPG a tak zde najdete elfy, půlčíky, orky, trpaslíky, gobliny a lidi. Mezi povoláními pak champion (bojovník), klerik, mág, hraničář a rogue.

Výsledkem by měla být pestrá parta dobrodruhů, která vandruje otevřeným světem, vymetá procedurálně generované dungeony, bojuje se zříceninách pevností a pokud možno netráví čas úkoly, jako je „zabij 10 vlků.“ Design hry podporuje i osamocené hraní, ale popravdě řečeno, bez elfího mága, lidského hraničáře a trpasličího bojovníka v jedné partě bude velká část kouzla hry pryč. Procedurálně generované dungeony navíc budou podporovat znovuhratelnost v tom smyslu, že na vás vždy čeká nějaké překvapení, nejdete likvidovat konkrétní dungeon a bosse jako v jiných MMO, kde víte co vás čeká za příští zatáčkou a nastupuje mechanické, stereotypní hraní.

Kings and Heroes by se dala označit spíš jako multiplayerové, než MMO RPG, protože ačkoliv se po světě budou potulovat stovky hráčů, klíčové bude sestavení právě vyhovující si party, s níž případně navážete i dlouhodobější spolupráci. Ve hře bude kolem padesáti druhů nepřátel a víc než dvacet různých bossů, kteří váš čekají na koncích oněch dungeonů. Samozřejmostí je crafting a především kořist, která je společně s vývojem postavy hlavním hnacím motorem tohoto typu RPG.

Hra dnes vstupuje do early access fáze, kde zůstane šest až devět měsíců a vyjde vás na třicet dolarů. Ačkoliv primárně bude hra mít PvE obsah, v early accessu bude testované i PvP. Prozatím vypadá tenhle titul jako nenápadný pokus, jak zkombinovat prvky onlinových a singleplayerových RPG do jednoho balení. Pokud se ale podaří vytvořit dostatečně variabilní povolání a systém procedurálně generovaných dingeonů dokáže vytvářet dostatečně zábavné výpravy, mohl by se z Kings and Heroes vyklubat černý kůň sezóny.

zdroj: Archiv

Nejnovější články