A to není ani zdaleka jediná změna, které se tahle fantasy strategie dočká. Navzdory rapidně se blížícímu druhému dílu přichází ohromný patch, co by měl upravit a vylepšit spoustu nedostatků, a ještě navíc přidat nové schopnosti legendárním lordům. Zabývá se hlavně problémem, že s přísunem nových DLC už původní rasy nebyly tak speciální, a v některých případech také došlo k problémům s herní vyvážeností.
Například Válečníci Chaosu teď můžou snáze eliminovat severskou opozici. Frakce spadající pod škatulku Norsca se po své porážce nestanou pouhými spojenci Chaosu, nýbrž podřízenými vazaly. Jejich umělá inteligence byla zároveň instruována, aby svým novým zlým pánům méně vrážela kudly do zad a poslušně se podílela na nemilosrdné destrukci veškeré civilizace.
zdroj: Archiv
Proti tomu se samozřejmě ostře ohradí Impérium. To mělo výrazné problémy přežít do konečných fází hry, neboť je přímo obsypáno potenciálními nepřáteli – Chaosem, upíry, orky. Aby se s tímhle problémem autoři vyrovnali, nadělili lidské říši lepší startovní pozici – celou provincii Reikland spadající pod město Altdorf, jejíž části dříve drželi odpadlíci. Tahle výhoda ovšem platí pouze pro AI – pokud se do kůže Karla Franze uvrtáte vy sami, nic vám ulehčeno nebude.
Dále přibyly stromy schopností pro frakční lídry, nové předměty i přisluhovači… No, je toho zkrátka docela hodně. Velmi rád vidím, že vývojáři se pořád starají o původní hru, i když dvojka už vstupuje do cílové rovinky. Na druhou stranu to vlastně dává smysl – jejich konečným ambiciózním cílem přece je spojit všechny díly trilogie do jediné obrovské mapy, takže dřív nebo později k podobným vylepšením asi dojít muselo.
zdroj: Archiv
DLC Norsca každopádně seženete na Steamu za 10 €. Podrobnosti updatu, který je pro všechny majitele původní hry pochopitelně zdarma, pak najdete na oficiálním blogu.