Budoucí hry od Telltale Games poběží na novém enginu
zdroj: tisková zpráva

Budoucí hry od Telltale Games poběží na novém enginu

26. 6. 2018 10:25 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Ikonický styl her od Telltale mi nikdy nepřišel odpudivý, ale o vyložené přitažlivosti se také mluvit nedá. První The Walking Dead člověka zaujala nevšední vizáží, ale podesáté, podvacáté to samé už vzbuzuje zívání. Ne že by tvůrci nechtěli své série někam posunout, ale nemohou si to zkrátka dovolit. Jejich vlastní engine Telltale Tool existuje již od roku 2004, a i když si v průběhu času prošel modernizací, takhle starý nástroj zkrátka novým kouskům nenaučíte. Proto mu můžete dát sbohem.

Dokola přidávat nové funkce starému enginu nelze do nekonečna, proto nyní na trhu vidíme čtvrtý Unreal Engine, pátý CryEngine, nebo třeba pátá Unity. A právě poslední jmenovaný engine padl Telltale Games do oka. Je nanejvýš logické raději přejít na software třetí strany, než dedikovat polovinu týmu na vybudování „Telltale Tool 2“.

Je to dobrá zpráva pro budoucí hry studia. Nejen díky schopnostem Unity, které jsou na míle vzdálené od Telltale Tool (ten prý při vývoji The Walking Dead neuměl ani fyziku, vše se dělalo ručně, viz Waypoint). Zároveň tím tvůrcům odpadá jedna velká starost – modernizace enginu. Většina vývojářů se tak může zaměřit přímo na hru a netrápit se se zastaralým zázemím a jeho přizpůsobováním (i když nějaká práce na Unity je také čeká).

Nedávno oznámená poslední sezóna série The Walking Dead bude i posledním produktem běžícím na Telltale Tool. Což znamená, že nás v případě The Wolf Among Us: Season 2 a Stranger Things čekají změny. Obě hry jsou oznámené pro příští rok, přičemž nevíme, která dorazí jako první a bude tím nositelem prvotního šoku. Tedy doufám. Snad se v Telltale nepokusí jen zreplikovat současnou podobu svých her.

Nejnovější články