Dokola přidávat nové funkce starému enginu nelze do nekonečna, proto nyní na trhu vidíme čtvrtý Unreal Engine, pátý CryEngine, nebo třeba pátá Unity. A právě poslední jmenovaný engine padl Telltale Games do oka. Je nanejvýš logické raději přejít na software třetí strany, než dedikovat polovinu týmu na vybudování „Telltale Tool 2“.
Je to dobrá zpráva pro budoucí hry studia. Nejen díky schopnostem Unity, které jsou na míle vzdálené od Telltale Tool (ten prý při vývoji The Walking Dead neuměl ani fyziku, vše se dělalo ručně, viz Waypoint). Zároveň tím tvůrcům odpadá jedna velká starost – modernizace enginu. Většina vývojářů se tak může zaměřit přímo na hru a netrápit se se zastaralým zázemím a jeho přizpůsobováním (i když nějaká práce na Unity je také čeká).
Nedávno oznámená poslední sezóna série The Walking Dead bude i posledním produktem běžícím na Telltale Tool. Což znamená, že nás v případě The Wolf Among Us: Season 2 a Stranger Things čekají změny. Obě hry jsou oznámené pro příští rok, přičemž nevíme, která dorazí jako první a bude tím nositelem prvotního šoku. Tedy doufám. Snad se v Telltale nepokusí jen zreplikovat současnou podobu svých her.