Nat není krysa, ale myš, která žije v zajetí v kleci pro pobavení lidí. To se ani jednomu z hlodavců nelíbí, a tak Mat zosnuje plán na její záchranu. Všechno důležité si sbalí do batůžku a vydá se do obýváku, kuchyně, ložnice a dalších prostor, aby svou milou našel.
Mata čeká spousta šplhání po nábytku, balancování na trubkách, nebezpečného přeskakování ze skříně na skříň a tak podobně. Nejde samozřejmě o vylidněný dům, takže musí být nenápadný, schovávat se ve stínech a využívat prostředí ke svému užitku a obraně. Mnohá zvířata (jistě včetně kočky) mu půjdou po krku.
zdroj: Archiv
Mat to v lidském domě nezná, nemá proto k dispozici žádný druh navigace. Musíte si zkrátka poradit sami. Nemá ani žádné vybavení, i když na své nebezpečné cestě leccos užitečného najde. Příběh se protáhne na tři akty, přičemž úkoly a hádanky půjde řešit různými způsoby.
Zajímavé je, že se v A Rat‘s Quest: The Way Back Home střídají rovnou tři různé perspektivy – v jednu chvíli jde o normální 3D platforming, aby se hra záhy přepnula do plošinovky nebo jste na ni nahlíželi z ptačího pohledu.
Jde o prvotinu mexického studia The Dreamerians, která se chystá na počítače, PlayStation 4, Xbox One a Switch někdy v roce 2021.