Ties That Bind dále rozvíjí příběh hrdiny Torque přímo od místa, kde v minulém díle skončil. Jelikož původní hra umožňovala tři různé konce, budou zde možné tři různé začátky. Když však nebudete mít k dispozici potřebné uložení pozice, nabídne vám The Suffering 2 automaticky začátek vycházející z neutrálního zakončení příběhu. V podstatě půjde o to, že se v průběhu děje Torque dozví mnohem více o smrti své rodiny a také o tom, jak s tím vším souvisí Caleb Blackmore.



Pochopitelně to nebude mít vůbec hladký průběh. Do cesty vám přijde především paramilitaristická organizace Marbas Foundation. Co se týče hratelnosti, podle preview na GameSpotu to nevypadá, že by došlo k nějakým extra velkým změnám, přesto je prý hlubší a rozmanitější. Herní mechanismus je prý více méně stejný, místy poupravený nebo rozšířený. Hráč si stále může vybrat, zda bude hrát z pohledu třetí osoby či vlastních očí. Největší změnou jsou prý Torqueho proměny, které vycházejí z toho, jakou morální cestu hrou určíte a skýtají určité speciální útočné chvaty. Děj vás zavede do města Baltimore, které má vypadat jako něco mezi peklem a post-apokalyptickou pustinou. Všude pobořené domy, spáleniště, oheň. Po grafické stránce jsou prý jistá vylepšení patrná. Potvory jsou neméně bizarní jako v předchozím díle. The Suffering: Ties That Bind má vyjít pro PS2, Xbox a PC koncem září.