Hitman v podání dánského studia IO Interactive na nějaký čas končí, James Bond začíná. Studio svůj Project 007 oznámilo v listopadu krátkým teaserem a připojilo dovětek, že půjde o příběh o původu asi nejoblíbenějšího tajného agenta všech dob. Na nabrání své popularity měl koneckonců skoro 60 let.
V rozhovoru pro dánské veřejnoprávní médium DR se teď o detaily chystaného projektu podělil šéf studia Hakan Abrak. Opět potvrdil, že se herní příběh nebude opírat o děj žádného z 24 existujících filmů a studio má v úmyslu vytvořit pro Bonda svůj vlastní svět.
„Majitelé práv nám dovolili vytvořit si úplně vlastního digitálního Bonda, který se nezakládá na žádném z jeho herců. Napsali jsme pro něj i svůj vlastní příběh, ze kterého by velmi snadno mohla vzniknout herní trilogie,“ nastínil Abrak budoucnost studia na příštích několik let a rozpovídal se také o tom, jak IO Interactive vlastně získalo práva na herní adaptaci cenné značky.
Podle Abraka vývojáři na návrhu pracovali přes dva roky a minulý rok ho odprezentovali producentce Barbaře Broccoli. Ta je majitelkou britské produkční společnosti Eon Productions, která vlastní práva na postavu agenta Jamese Bonda, a Broccoli tak má ve všech záležitostech kolem jeho osoby poslední slovo.
Abrak v rozhovoru říká, že se Broccoli v minulosti zapřísáhla nepropůjčit licenci na Bonda pro žádnou další videohru. Předchozí pokusy podle ní „nebyly čísla 007 hodné“ a šlo v nich jen o „násilí pro násilí“.
„Na začátku jednání měla velmi bezvýrazný pohled, ale postupem času jako by roztála a začala se usmívat. Náš příběh, naše historie s Hitmanem a naše vize hry s Bondem pronikly přímo do srdce Barbary Broccoli,“ směje se Abrak. Project 007 v podání IO Interactive tak dostal zelenou a v příštích letech bychom se měli dočkat první hry s Bondem od 007 Legends z roku 2012.
Studio zároveň doufá, že se mu v následujících měsících podaří zdvojnásobit počet zaměstnanců na čtyři stovky. S vývojem bondovky má dánské rodičovské firmě pomoci nově založená pobočka ve švédském Malmö. Project 007 je pouze pracovní název, hra zatím nemá stanovené ani předběžné datum vydání.