Z Halo Studios odešel další klíčový vývojář. Zjevně nešlo o rozchod v dobrém
zdroj: Foto: Bungie

Z Halo Studios odešel další klíčový vývojář. Zjevně nešlo o rozchod v dobrém

13. 10. 2025 15:00 | Novinky | autor: Ondřej Partl |

Minulý rok se Microsoft rozhodl, že své rodinné zlato zvané Halo posune zase o kus dál. 343 Industries se přejmenovalo na Halo Studios a zahodilo engine Slipspace, který nahradil Unreal Engine 5. Změny mají pomoci ke světlejším zítřkům, kterých se už nezúčastní Glenn Israel.

zdroj: 343 Industries

Dlouholetý výtvarný ředitel série na LinkedInu oznámil svůj odchod z Halo Studios. Podrobnosti ke změně zaměstnání nevypsal, ale z příspěvku je evidentní, že pravděpodobně neproběhlo úplně bez konfliktů. Detaily zatím sdílet nemůže, ale slíbil, že v příštím roce se k situaci důkladně vyjádří a popíše svůj příběh.

Zprávu doplnil vzkazem pro všechny lidi z herního odvětví. Připomněl, že mají svobodu volby a žádná iluze jistoty, slávy nebo bohatství nestojí za to, aby kvůli práci obětovali kus sebe, zdraví nebo morální hodnoty. Navíc lidem, kteří se potýkají s těžkou situací ve své práci kvůli svým nadřízeným, doporučil sbírat důkazy a hledat místo, kde se budou cítit v bezpečí.

„Vím, že situace v našem odvětví vypadá zoufale, ale nikdy nezapomeňte, že máte svobodu volby. Žádná iluze o jistotě ani slib bohatství, slávy nebo moci nestojí za to, abyste za ně obětovali zdraví, důstojnost, etiku nebo přesvědčení – nikdo vás k tomu nemůže nutit. Zůstaňte silní, v případě potřeby sbírejte důkazy a najděte místo, kam patříte,“ sdělil Israel v příspěvku.

Jde o odchod po mnoha letech, jelikož Israel začal na Halo pracovat už v roce 2008, tenkrát ještě pod hlavičkou Bungie. O dva roky později přešel k 343 Industries, kde na pozici juniorního a poté seniorního tvůrce konceptů pomáhal formovat sérii řadu let. Jeho první veřejně přiznaná práce byla k vidění už v Halo 3: ODST

Tvůrce se přidává na dlouhý seznam odcházejících klíčových členů. V minulosti studio opustil třeba šéf vývoje multiplayeru Tom French, kreativní ředitel Joseph Staten nebo ředitel značky Frank O'Connor.

Protože od přejmenování studia uplynul už rok, na 24. října se v rámci Halo World Championship chystá speciální panel, kde se znovu detailně probere budoucnost značky. A jelikož od Halo Infinite uběhly už skoro čtyři roky, bylo by na čase přijít s dalším dílem.

Nejnovější články