Využití umělé inteligence je podle všeho budoucností herní grafiky, alespoň co se fotorealistického prostředí týče. Trojice výzkumníků z Cornellovy univerzity, Stephan R. Richter, Hassan Abu AlHaija a Vladlen Koltun, se ve své vědecké práci zabývala jejím využitím na příkladu Grand Theft Auto V a výsledky jsou až na nízké rozlišení a framerate vcelku dechberoucí, jak se můžete podívat na přiloženém videu.
Pokud máte zájem o hromadu technických detailů, můžete si přečíst i jejich výsledné několikastránkové pojednání s názvem Enhancing Photorealism Enhancement (v překladu něco jako Vylepšování fotorealistických vylepšení). Ve zkratce z něj vyplývá, že stále velmi záleží na tom, jakým souborem dat umělou inteligenci vědci „nakrmí“. V případě dat ze Cityscapes, která pocházejí primárně z Německa, se obloha zatáhla a tráva zezelenala. Vyhladil se ale i asfalt na cestách a přibyly odlesky na kapotách aut.


Kupříkladu s texturami cest, vegetace nebo aut si AI zvládla poradit velmi dobře, horších výsledků dosáhla u objektů, které se ve zdrojových materiálech vyskytovaly zřídka – jde třeba o lidské obličeje nebo konkrétní billboardy. V případě Mapillary Vistas, která má obrazová data z šesti různých kontinentů, dosáhli výzkumníci především živějších barev, ale třeba i plastičtější vegetace.


Výsledné prostředí ale na snímcích vypadá výborně, což koneckonců platí i o záběrech z dnešních závodních her, které jsou při správném nasvícení k nerozeznání od reálného světa.
V závěru práce výzkumníci tvrdí, že při integraci jejich metody by po určité optimalizaci mohly stejně fotorealistických výsledků dosahovat i běžné herní enginy v reálném čase. V AAA titulech běžné využití prostředí generovaného umělou inteligencí na podobné úrovni předpokládají za pět až deset let.