Ve fantasy strategii Bannermen vás potrápí chladné podnebí, vyprahlé pouště i kamenné laviny
zdroj: tisková zpráva

Ve fantasy strategii Bannermen vás potrápí chladné podnebí, vyprahlé pouště i kamenné laviny

8. 8. 2017 14:16 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Přiznejte se, kdo to byl? Kdo otevřel Pandořinu skříňku, v níž byly bezpečně uzamčeny všechny nezávislé pokusy o napodobení legendární série Age of Empires? Včera jsem psal o Empires Apart, která se konkrétně AoE II inspiruje vpravdě mohutně. No a dnes mi na stole přistála středověká strategie Bannermen, která na první pohled zapadá do stejného šuplete, ale na ten druhý je takové škatulkování možná trochu nefér – už jen kvůli neotřelému prvku počasí, jehož výkyvy můžou výrazně ovlivnit průběh bitvy.

Základní formule hry je silně konzervativní. Pomocí vesničanů stavíte základnu, verbujete jednotky, budujete obranné struktury, postupem času si to všechno vylepšujete. Na rozdíl od Age of Empires se ovšem octnete v říši, kterou vývojáři označují jako „polo-fantasy“. To znamená, že mezi všemi šermíři, lučištníky a balistami se budou prohánět také kouzelníci nebo ochočení, inteligentní vlci.

A právě chlupaté šelmy psovité či další specializované jednotky se budou v určitých situacích velice hodit. Jak singleplayerová kampaň, tak hra více hráčů vás zavedou do nejrůznějších podnebných pásů – pouští, ledových plání, vlídných zelených údolí. Jednotlivé lokality výrazně ovlivní vaši ekonomiku i válečné úsilí, zvlášť když jejich prostředí bude silně proměnlivé. Když se například hodně ochladí, řeka, v níž dřív plavalo pár rozptýlených ker, náhle kompletně zamrzne a dosavadní boj o jediný most nahradí frontální válka.

zdroj: Archiv

Jak ukazuje trailer, na mapách narazíte taky na různé fyzikální speciality. Když si všechno správně načasujete, lze například svalit hromadu kamení na postupující nepřátelskou armádu. To naznačuje, že pečlivé plánování by tu mohlo zvrátit osud bitvy, která by v jiných titulech byla kvůli nemilosrdné aritmetice předem prohraná.

I když grafika není zrovna oku lahodící, jsem vlastně rád, že se švédské studio Pathos Interactive rozhodlo pro celkem realistické ztvárnění oproti tomu módně komiksovému z Empires Apart. Textury se vždycky dají vylepšit, stejně jako animace, a je pravda, že obojího bude potřeba. Vývojáři na to ovšem mají spoustu času – plnou verzi chtějí vydat až na jaře příštího roku. Už teď si ale můžete vyzkoušet betaverzi, kam se dostanete skrze oficiální stránky. A kdyby vás to, co uvidíte, zaujalo, vyhlížejte polovinu září, kdy Bannermen vyrazí zkusit štěstí na Kickstarter.

Nejnovější články