Tvůrci Trine pracují na nekompromisní stealth akci Shadwen
zdroj: Archiv

Tvůrci Trine pracují na nekompromisní stealth akci Shadwen

7. 12. 2015 11:59 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Ačkoliv to s vývojáři z Frozenbyte vypadalo po vydání Trine 3 všelijaké a skoro se tvářili, že si dají pořádnou pauzu, zjevně byly chmury zažehnali a pracují dál. Finští vývojáři totiž představili svůj nový titul, jímž je stealth akce Shadwen, která klade větší důraz na slovo „stealth“ a mnohem menší na onu akci. Hlavní hrdinkou je totiž vražedkyně Shadwen, která se má proplížit až ke králi a zavraždit jej. Jelikož ale není nadána bitevními instinkty a schopnostmi Conana, ve chvíli, kdy se na ní vrhne stráž, je s ní amen.

Takže vás čeká velmi, velmi opatrná cesta, kde budete pečlivě volit kudy se vydat. Ne, že by se Shadwen bála zabíjení. Pokud se dostane s dýkami za stráž a nebo nachystá past, zůstávají po ní mrtvoly. Jen v přímé konfrontaci už to není tak veselé. Navíc, všechno tohle potenciální zabíjení má jeden háček. Shadwen totiž na své cestě za regicidou potkala malou sirotu Lily a protože má, i přes své povolání, dobré srdce, vezme Lily s sebou.

Jenže tady přichází na řadu morální otázka věci. Vystaví Shadwen Lily kruté realitě hory podřezaných, rozdrcených, otrávených, probodených strážných? A nebo půjde cestou (skoro) mírumilovného tichošlápka, který se snaží nezabíjet? Nakonci vám hra a Lily všechno spočtou a rozhodnutí, jež ve hře učiníte se promítnou do dalšího vývoje. Problém tkví v tom, že ono to zabíjení vypadá tak lákavě...

Frozenbyte se totiž nespokojili s klasickými proprietami stealth her. Ano, stráže reagují na pohyb, takže je můžete odlákávat a vodit je doslova za nos. Můžete i chystat pasti všeho druhu a dokonce autoři slibuji naprostou volnost pohybu v prostoru, takže nebude problém lézt na překážky a využívat vertikalitu prostředí. Když máte jak, klidně vyšplhejte na trámy u stropu. Jenže, navíc jde s pomocí provazu v rámci prostředí vytvářet i složitější pasti. Když se vám podaří inteligentně propojit několik objektů, které se gravitací budou vzájemně ovlivňovat, není problém vytvořit smrtící past, která bude působit jako nešťastná, náhodná smrt.

Aby bylo hraní si s plížením a vytvářením pastí, ať už smrtících a nebo na odlákání, dokonalé, Shadwen umí manipulovat s časem. Pokud se Shadwen nehýbe, nehýbe se ani čas. Navíc umí vražedkyně převinout čas zpět a pozměnit minulost tak, aby vše sedlo do jejího plánu. Protože střety se stráží prostě nepřežije. Shadwen prostě vypadá jako ultimátní stealth hra, kde jde především o plížení a akční stránka věci je minimalizována na zabití ze zálohy. Hra vyjde v příštím roce, ovšem přesnější datum neznáme. Neznáme ani platformy, ale jistě se dá počítat minimálně s PC.

Nejnovější články