Od autorů Shadow Tactics, Desperados 3 a Shadow Gambit, německého studia Mimimi, dorazila neradostná zpráva. Dohady a snění, kam tvůrci vezmou svůj korunní žánr taktických stealthovek příště, jaké bude zasazení a jaké perly herního designu se jim povede vystřihnout tentokrát, ztratilo smysl. Nevezmou ho nikam, protože studio končí a další hru již vyvíjet nebude.
Vedení týmu v oficiálním prohlášení, které zveřejnilo na stránkách studia, uvádí, že vývoj her byl pro tým zároveň úžasný, ale také velmi náročný zážitek, protože kvalita, na kterou vývojáři cílili, se zkrátka nevyrobí sama od sebe, což si vybíralo čím dál tím větší duševní daň. Cena vývoje prý navíc roste rychleji než potenciální zisk z her a tento finanční tlak pomalu přestával být udržitelný, což při rozhodování též hrálo nemalou roli.
„Pro nás zakladatele a ředitele bylo čím dál tím těžší najít rovnováhu mezi plněním interních vývojových cílů studia a možností být k dispozici našim mladým rodinám. Dosahovat naší kvalitativní laťky, kultury a managementu vyžaduje takové množství energie, jaké už jednoduše nezvládáme poskytovat,“ píše Mimimi.
Stresu bylo až moc, lidé prý kolikrát stáli na prahu zhroucení, a tak nakonec padlo nelehké rozhodnutí dupnout na brzdy. Shadow Gambit se dočká veškeré náležité podpory, oprav a nejspíš i datadisku, ale produkce ničeho dalšího startovat nebude a studio se bude pomalu rozpouštět. Šéfové zároveň slibují, že se už nyní naplno snaží sehnat nová místa v jiných týmech pro všechny zaměstnance, aby jim nemuseli jen ukázat dveře, a že jim také díky prodejům Shadow Gambit mohou vyplatit příjemné odstupné.
Budoucnost je nejistá, ale faktem zůstává, že pokud se od lidí z Mimimi někdy dočkáme nějaké další stealthové strategie, bude to už pod hlavičkou jiného studia.