Sovětský experiment v The Tomorrow Children za dva měsíce přestane existovat
zdroj: Archiv

Sovětský experiment v The Tomorrow Children za dva měsíce přestane existovat

5. 9. 2017 9:30 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

The Tomorrow Children. Multiplayerová budovatelská strategie pro PlayStation 4 založená na lidské spolupráci, v níž ale není možné s ostatními přímo komunikovat, a ještě navíc zasazená do futuristického, sovětsky komunistického prostředí. O tomhle divném mixu jsme psali naposledy po spuštění early accessu téměř přesně před rokem, a od té doby si příliš mnoho fanoušků nenašel. Některé však přece jen ano, a právě oddanou komunitu teď bude nejvíc ze všech mrzet, že hra bude 1. listopadu navždy ukončena.

Udržovat onlinovku je drahé a náročné, a proto se vývojáři rozhodli existenci hry utnout. A ačkoliv to může dávat smysl z byznysového hlediska, mnoho lidí kvůli tomu bude hodně nešťastných. Leon Hurley ze serveru GamesRadar s některými budovatelskými soudruhy podnikl rozhovory, a z jejich útržků lze vyčíst mírný šok nad tím, že dlouho pěstovaná herní přátelství budou brzy odsouzena k záhubě.

Pro pochopení celé situace je potřeba si uvědomit jednu zvláštnost – The Tomorrow Children je hrou založenou na tvrdé práci přerůstající až do grindování. Dolujete, třídíte, chodíte sem a tam, vyrábíte elektřinu… A nic z toho neděláte pro sebe. Jediným cílem veškerého vašeho pachtění je prosperita světa, který sdílíte s ostatními hráči. Musíte přepnout do absolutně nesobeckého, altruistického módu, abyste si takovou robotu dokázali vychutnat. A právě v tom spočívá ono kouzlo.

„Jakmile si hráči uvědomí, co město potřebuje, beze slova se ujmou potřebných rolí,“ popisuje hráč Kendakari. „Je to nádherný pocit, když díky malému týmu město tiká jako hodinky. Když si přečtete náš subreddit, zjistíte, že spoustě z nás jde o soudržnost, o pomáhání jeden druhému pro dobro města.“ O samotě ničeho nedosáhnete, a tak se musíte spolehnout na ostatní – navzdory tomu, že na ně nemůžete přímo mluvit nebo jim psát. Je třeba doufat, že pochopí, co je nutno udělat, a s vervou se toho zhostí.

Je vcelku pochopitelné, že taková forma dobrovolné spolupráce, při níž se musíte vnitřně naladit na stejnou vlnu jako vaši kolegové, vytvořila pevně propojenou komunitu bez obvyklých známek onlinové toxicity. „Nejvíc mi bude chybět hraní s mými soudruhy,“ stěžuje si TheLostElement, a já jeho lítost velmi dobře chápu, ale nedá se nic dělat. Ponořit se do sdíleného světa a společně v něm prožívat zábavné okamžiky pochopitelně může být úchvatný zážitek, jen je potřeba vždycky počítat s tím, že multiplayerové tituly nenabídnou takovou životnost, jako jejich téměř nesmrtelní singleplayeroví bratranci – zvlášť pokud se nacházejí exkluzivně na konzolích.

zdroj: Archiv

Pro další podrobnosti o osudu The Tomorrow Children a její komunity vás odkážu zaprvé na původní článek, zadruhé na samotný subreddit – pokud se tedy chcete probírat příspěvky od spousty smutných lidí a nadpisy jako „Nic podobného už nikdy nebude existovat“ nebo „Tenhle sub zůstane otevřený i po konci hry… Nechť slouží jako připomínka toho, co bylo, a toho, co mohlo být“. Nic pro zvednutí mrzuté nálady tam doopravdy nečekejte.

(Závěrečné zamyšlení: o rozporuplné nátuře hry svědčí i skutečnost, že na Metacritic v době psaní najdete mezi uživatelskými recenzemi 6 pozitivních, 6 smíšených a 6 negativních)

Nejnovější články