Inspiraci si autoři berou v titulech jako jsou Journey či Flower a nabídnou hráčům příběh, ve kterém se v roli osamoceného hrdiny pouštíte do průzkumu malebné krajiny. Cílem je pak cesta samotná, pevně vytyčený cíl nemá hra žádný (byť otevřená krajina nabízí řadu waypointů) a chce se tak zařadit po boku řady jiných her, které nabízí primárně relaxaci, zamyšlení a prostě netradiční variaci na tradiční zážitek.
Z přiloženého gameplay traileru můžete například zjistit jakým způsobem hra reaguje na hráče – každý další jeho krok odhalí další zajímavý bod v krajině s tím, že pokud se hráč rozhodne právě onou cestou vydat, může se těšit na další přírůstek do světa. Ten spolu s relaxačním soundtrackem reaguje na vše a s každým dalším krokem se něco zabarví, či něco v krajině vyroste.
zdroj: Archiv
Na první pohled je jasné, že se jedná o titul oddychový a že zde olovo vzduchem létat nebude. Cesta je zde skutečně důležitější než cíl, a pokud se vrátíte na již jednou navštívené místo, tak se můžete těšit na docela odlišné prostředí. Zkrátka, dvakrát do stejné řeky hráči nevstoupí a Shape of the World přinese pokaždé něco jiného. Mrkněte na trailer a podívejte se také na stránku Steamu, kde byla hra komunitou bleskově podpořena v rámci Greenlightu.