RPG plné draků Scalebound oznámené na E3 2014 mělo být jednou ze zásadních exkluzivit pro Xbox One. Ambiciózní projekt studia PlatinumGames se nicméně setkal s mnoha nezdary, než po dlouhém tichu a odkladu data vydání vývojáři v lednu 2017 nakonec oznámili jeho definitivní konec.
Šéf vývoje a jeden ze zakladatelů studia Hideki Kamija se teď v rozhovoru pro kanál Cutscenes veřejně omluvil Microsoftu i všem hráčům za tento nezdar. „Nebyli jsme dostatečně zkušení. Pracovali jsme v prostředí, na které jsme nebyli zvyklí. Scalebound jsme vyvíjeli v enginu Unreal. Nevěděli jsme ani, jak vystavět hru s online prvky. Bylo tam příliš mnoho příliš velkých překážek,“ vysvětluje Kamija.
PlatinumGames jednu z nejočekávanějších her pro Xbox minulé generace nikdy nezvládli dokončit, což dodnes mrzí nejednoho fanouška, ale třeba i šéfa Xboxu Phila Spencera. Loni v dubnu přiznal, že byla chyba Scalebound oznámit tak brzy.
zdroj: Archiv
„Platinum, Kamiju a jeho tým respektuji a necítím k nim žádnou zášť. Normálně spolu komunikujeme, není tu žádná zlá krev mezi týmy. Něco jsme zkusili a nevyšlo to. Ale mrzí mě, že jsme některé věci odhalili veřejnosti. Vývoj Scalebound a Fable Legends mě hodně poučil o tom, že projekty nemáme odhalovat předtím, než máme nějaký konkrétní, realistický plán,“ řekl tehdy Spencer v rozhovoru pro IGN. Zároveň tehdy pro Scalebound vyloučil jakékoliv zmrtvýchvstání.
PlatinumGames v současné době pracují na The Wonderful 101: Remastered, který by měl vyjít ještě v letošním roce. Na vzdálenější dobu pak plánují Bayonettu 3, akční RPG Babylon’s Fall či arkádovou střílečku Sol Cresta.