Šéf Larianů přiznává, že vývoj Baldur’s Gate III se bez crunche neobešel
zdroj: Foto: Larian Studios

Šéf Larianů přiznává, že vývoj Baldur’s Gate III se bez crunche neobešel

27. 5. 2024 10:06 | Novinky | autor: Adam Homola |

Generální ředitel Larian Studios Swen Vincke přiznal, že vývojový tým Baldur's Gate III se crunchi nevyhnul, i když měl být dle jeho slov velmi mírný. Na konferenci Digital Dragons v Polsku se Vincke v sekci otázek a odpovědí věnoval právě i otázce nechvalně známého a rozšířeného fenoménu crunche, tedy nadměrných přesčasů zaměstnanců. Šéf studia Larian vysvětlil, že ačkoli se od týmu „nadměrné“ crunchování nevyžadovalo, existovaly nevyhnutelné případy, kdy bylo nutné pracovat déle, než byla stanovená pracovní doba nebo o víkendech.

„Bylo by lží říci, že jsme vůbec necrunchovali,“ prohlásil Vincke, jak ho cituje server Games Radar. „Nemuseli jsme toho tímto způsobem dělat moc, ale vyhnout jsme se crunchi taky úplně nemohli. A upřímně řečeno si myslím, že když se snažíte něco dokončit, vždycky na crunch dojde, zvlášť když je potřeba dát dohromady tolik složitých věcí.“

Vincke zdůraznil, že jakákoli práce navíc byla proplacena a že obecně povinná práce přesčas nebo o víkendech byla „velmi, velmi, velmi vzácná“. Tento přístup tak ostře kontrastuje s mnoha jinými studii, kde jsou crunche obvykle mnohem delší, povinné a v leckterých případech bohužel i dlouhodobé.

Vincke ale také zdůraznil, že crunchování bylo u Baldur's Gate III ve srovnání s předchozími projekty studia výrazně menší.

Nejnovější články