Letitý a stále skvělý Prison Architect bude s příchodem nového rozšíření zase o něco komplexnější. DLC Going Green, jak už název napovídá, se zaměří na přírodu a udržitelnost vězeňského komplexu. Na jedné straně máte nové metody výroby elektřiny, na straně druhé potravinovou soběstačnost díky farmaření.
Nově můžete svou věznici obestavět slunečními a větrnými elektrárnami, čímž váš podnik značně zezelená. Navíc můžete přebytečnou vyrobenou energii prodávat zpátky do sítě, odkud jste ji dříve museli nakupovat.
Co se farmaření týče, jedná se o nové zaměstnání pro vaše vězně, kterým mohou pomáhat najatí specialisté. Za ostnatým drátem necháte zorat pole, na kterém porostou brambory či obilí, v ovocném sadu budete sklízet jablka a v zahrádkách vám vyraší zelenina.
Své plody můžete po sklizni vyvážet, a zajistit tak další příjmy pro věznici, nebo je uskladnit pro pozdější použití, čímž je myšleno zpracování do pokrmů pro trestance. Zatím to vše zní pohádkově – pěstovat si vlastní zeleninu, vyrábět vlastní energii, vězňové budou jistě šťastní, že mohou pracovat na čerstvém vzduchu v tak ušlechtilém „zaměstnání“.
Jenže ne každý mukl takto smýšlí. Kolna plná zahradního náčiní, kde určitě nemůže chybět lopata, je splněným snem každého vězně přemýšlejícího o předčasné svobodě. Pěstování zase poskytuje možnost růstu zajímavých bylinek, ze kterých se potají vyrobí například alkohol, ale možná i něco jiného...
Zkrátka a dobře, všechno má svá pro a proti a ani farmaření se neobejde bez neustálého dozoru hlídačů. Rozšíření Going Green vyjde 28. ledna na PC, PlayStationu 4, Xboxu One a Switchi. Doprovodí ho update nazvaný Glasshouse, který základní hru obohatí o další „zelené“ prvky včetně možnosti recyklovat odpadky a vybavit věznici světly na solární energii.