Pokud si herní průmysl pro rok 2025 předsevzal, že by jeho krize konečně mohla skončit, a s ním i zavírání studií a propouštění, pak mu tenhle závazek vydržel snad ještě kratší dobu než průměrnému ledňáčkovi posilování. Svůj konec v uplynulých dnech oznámila hned trojice vývojářských uskupení a byť jde o spíše podpůrná studia, jejichž názvy vám samy o sobě pravděpodobně nic moc neřeknou, rozhodně do nového roku nevstupujeme se zrovna optimistickou vidinou zítřků, kdy už nikdo nebude hromadně přicházet o práci.
Končí studio Toadman Interactive, tvůrci střílečky Immortal: Unchained či Bloodsports TV a podpůrný tým pro The Lord of the Rings Online či MechWarrior 5: Mercenaries. Mateřská společnost Enad Global 7 uvedla k uzavření studia s pracovišti ve Stockholmu a Berlíně následující: „Toto rozhodnutí nebereme na lehkou váhu a následuje po několika iniciativách o dosažení ziskovosti dceřiné společnosti, včetně úsporných opatření provedených v loňském roce.“
Kromě toho pod Enad Global 7 spadá také kanadské studio Piranha Games (neplést s německými Piranha Bytes, které definitivně skončilo loni v létě), které se loučí s 38 zaměstnanci. Na vině jsou nesplněná prodejní očekávání MechWarrior 5: Clans.
„Tým Piranha skutečně vydal kvalitní hru, která překonala interní i externí očekávání z hlediska kvality, příběhu a hratelnosti,“ tvrdí CEO Enad Global 7, Ji Ham. „Navzdory fenomenálnímu výkonu týmu se ale hře nepodařilo oslovit nové publikum a rozšířit své jádro tak, jak jsme očekávali, čímž nesplnila vytyčené cíle prodejů. Následkem toho jsme museli podniknout nutné kroky.“ Tedy propouštět.
Vedle Toadman Interactive končí také vývojáři sci-fi akce Robocraft 2, studio Freejam. Jeho vedení to oznámilo na Discordu, vedle konce vývoje to znamená i vypnutí serverů pro zmíněnou vozítkovou akci, její první díl, ale i survival CardLife. K tomu by mělo dojít v následujících týdnech.
Do třetice herních uzavírek své brány zavírá také studio Counterplay Games, autoři launchového titulu pro PS5 Godfall. Do porušeného předsevzetí se ovšem možná nepočítá, protože skončilo už v prosinci, jak uvádí zaměstnance studia Jackalyptic Games, které s Counterplay před koncem spolupracovalo na blíže nespecifikovaném projektu.
A nakonec ještě jedna zrušená hra – britské studio Splash Damage oznámilo, že přestává vyvíjet kooperativní akci Transformers: Reactivate a následkem toho bude propouštět, především pro nadbytečnost. Studio stojící za multiplayerovými módy pro Gears of War či za Wolfenstein: Enemy Territory od roku 2020 spadá pod Tencent, momentálně zaměstnává okolo 400 lidí.