Aktualizováno
Někteří z bývalých zaměstnanců založili nezávislé studio Pithead, kterému šéfují manželé Björn a Jenny Pankratz, již v Piranha Bytes působili od dob Risen. Jakému projektu se bude malý tým věnovat, zatím neohlásili. V discordové komunitě pak zástupci studia vysvětlili, že „piraně“ bohužel potkal nešťastný osud, který je v herním průmyslu až příliš častý.
With Pithead Studio we have founded a new indie studio.
— Pithead Studio (@PitheadStudio) July 8, 2024
In the future we will develop immersive and fantastic indie games.
Curious? Then take a look at our latest video.https://t.co/qTTwtLqtnm
Please spread the word!#pithead #pitheadstudio #indiedev pic.twitter.com/oCzXAKKwtJ
„Jak jste si určitě všimli, hernímu průmyslu se loni nedařilo. Týkalo se to i skupiny Embracer, jehož součástí je i THQ Nordic a Piranha Bytes. Hodně studií muselo zavřít a tisíce lidí napříč herním vývojem přišlo o práci. Bohužel to byl osud i Piranha Bytes.“
Původní text
Kultovní německé studio Piranha Bytes, autoři legendárního Gothicu a sci-fi RPG Elex, končí. Magazínu CD Action to potvrdil jeden z teď už bývalých zaměstnanců. O prvních spekulacích o obtížích jsme psali už koncem ledna. Z webu německé státní podpory byl tehdy odstraněn projekt, ze kterého měl vzejít Elex III, stejně tak zmizela většina informací ze stránek firmy a sociálních sítí.
Ředitel Piranha Bytes Michael Rüve tehdy prohlásil, že se sice studio pod Embracerem nachází v obtížné situaci, ale že dělají vše pro to, aby mohli pokračovat v tvorbě oblíbených světů a svérázných RPG. Embracer měl pro studio hledat nového majitele, který by ho od něj odkoupil. Zdá se ale, že nakonec se firmu zachránit nepodařilo a na konci června nadobro zavřela dveře.
Smutné zprávy podtrhují i všeříkající fotografie prázdných kanceláří, které jako opuštěné náhrobky zdobí jen židle a nepořádek po rychlém vyklizení osobních věcí. Studio Piranha Bytes vzniklo v roce 1997 a do paměti hráčů a hráček se zapsalo osobitými RPG, která se nepodobala jiným hrám. Ať už se bavíme o Gothicu, Risen nebo Elexu, všechny hry měly zajímavé, rozvětvené příběhy, skvělý design otevřeného světa a pamětihodné postavy.
Odkaz „piraní“ dále ponesou jiní. Španělské studio Alkimia Interactive pracuje na moderním remaku prvního Gothicu. Stejně tak třetí pokračování legendárního fantasy, Arcania: Gothic 4, vzniklo pod taktovkou týmu Spellbound. Koncem loňského roku se první dva díly série Gothicy navíc podívaly na Nintendo Switch.