Polské studio People Can Fly, které stojí třeba za hrami Bulletstorm, Painkiller, Gears of War: Judgement a Outriders, hromadně ruší pozice. O práci kvůli špatné situaci na trhu přijde zruba pětina lidí, ruší a přehodnocují se taky některé už rozjeté produkce.
„Museli jsme kvůli nepředpokládaným tržním vlivům zásadně přehodnotit naši produkci. To znamená zrušit vývoj projektu Victoria a snížit rozsah projektu Bifrost. V tento moment se tak soustředíme pouze na jednu nezávislou hru, a to bohužel znamená rozloučit se s více než 120 talentovanými kolegy. Věříme v naše týmy a hry a jsme plně odhodlaní na cestě vydržet, ale potřebujeme přizpůsobit plány naším finančním možnostem,“ říká v oznámení šéf studia Sebastian Wojciechowski.
Important update from Sebastian Wojciechowski, CEO. pic.twitter.com/UeDV97zEoB
— People Can Fly (@PCFPeopleCanFly) December 10, 2024
Jak se u nás můžete dočíst téměř každý týden, letošní rok je pro herní průmysl extrémně drtivý. O práci přišlo už odhadem přes 12 tisíc lidí, odhaduje se, že finální číslo bude kolem 16 tisíc. Covidová bublina, kdy byl o hry mnohem větší zájem, splaskla a optimistický růst studií není ve spoustě případů možné s klesajícími tržbami a rostoucími náklady na vývoj živit. Nutno podotknout, že podobně kriticky se situace dotýká i na odvětví na herní průmysl navázána, například média.
Mezi studia, ve kterých o práci přišlo letos nejvíce lidí patří například Microsoft, Embracer Group, Epic, Sony, EA a Take-Two.