V Dustwind například nenajdete statistku Charisma, což ale neznamená, že byste ve hře s nikým nemluvili. Hra se jen točí mnohem víc kolem taktických soubojů s ostatními hráči či s umělou inteligencí, než kolem prozkoumávání, objevování a příběhového vyprávění. Souboje jsou jádrem Dustwind a tak dojde na vaše reflexy, schopnost vést tým, ale také na plížení, míření na různé části těla, používání široké škály zbraní i nábojů apod.
Když zrovna nepůjde střílení, můžete nepřátele obelstít, nastražit pasti, nebo obecně využít prostředí tak, aby hrálo ve váš prospěch. Dojde také na řízení a opravování vozidel, používání střelných věží a barikád. Pestrost by tak soubojů ve hře chybět neměla. Vzhledem k multiplayerové nátuře hry půjde také zakládat klany a formovat spojenectví. Co naopak nepůjde, je vybírání předem přednastavených klasických tříd.
Žádné tady totiž nebudou. Pomocí flexibilního systému A.T.O.M.I.K. si budete moct vystavět svoji vlastní postavu přesně podle vašich představ. A jako třešnička na dortu je tu možnost vytvářet vlastní mapy a pravidla, samozřejmě včetně sdílení a stahování cizích map. Dustwind má zatím ale do dokončení hodně daleko. Vývojáři momentálně hledají nějakého indie vydavatele a investora a pokud se jim podaří sehnat dostatek peněz, bude i plnohodnotná singleplayerová kampaň.