Payday 3 je propadák. Snaživě chystá velké patche i offline režim
zdroj: Foto: Starbreeze

Payday 3 je propadák. Snaživě chystá velké patche i offline režim

16. 2. 2024 11:00 | Novinky | autor: Adam Homola |

Dlouho očekávaná střílečka Payday 3 od svého uvedení na trh v září minulého roku slušně řečeno nesplnila očekávání. Ve skutečnosti je pokračování dlouhodobě veleúspěšného a populárního Payday 2 regulérní propadák, což přimělo studio Starbreeze k dramatické nápravě, včetně příslibu speciálního offline režimu.

Ve finanční zprávě studia ke konci roku generální ředitel Tobias Sjögren přiznal, že prodeje i počty hráčů jsou „výrazně nižší“, než studio doufalo. Potíže pramení z několika problémů při spuštění hry, včetně požadavku na online připojení i během sólového hraní. Dlouhé fronty na serverech, a to i pro sólisty, trápily hráče hned od spuštění. No a k tomu se přidaly ještě opožděné patche a obecné zklamání z hratelnosti.

Důsledky jsou jasné. Smíšené hodnocení na Steamu, které nejeví známky zlepšení, přičemž nedávné recenze jsou „převážně negativní“.  Průměrný počet hráčů Payday 3 jen zřídkakdy přesáhne 400 uživatelů - což je pro hru postavenou na kooperaci více hráčů, obzvláště pro známou značku a pokračování populární dvojky, vyloženě katastrofa.

Starbreeze ale naštěstí nehází flintu do žita. Vývojáři si vyhrnuli rukávy a hodlají průšvih řešit s nadějí, že se bude Payday 3 hrát dlouhodobě a postupem času se bude nejen zlepšovat, ale především růst. Tvůrci proto představili rozsáhlý patch s názvem Operation Medic Bag, jehož cílem je vzkřísit skomírající titul. Ústředním bodem je bezpochyby přidání samostatného sólového režimu, který slibuje, že nakonec bude fungovat zcela offline, aby se vyhnul přetrvávajícím problémům se servery.

Kromě toho se Starbreeze snaží restrukturalizovat základní aspekty Payday 3.  Vymění tolik kritizovaný systém postupu založený na výzvách, vylepšení se dočká matchmaking (včetně quickplaye a možná i prohlížeče serverů) a uživatelské rozhraní projde faceliftem.  Studio také přehodnotí cenovou strukturu DLC, aby potenciálně zatraktivnilo přídavný obsah.

Takto zásadní plány vyžadují zdroje, takže aby se na ně Starbreeze maximálně soustředilo, odložilo plány na přechod na Unreal Engine 5. Jen pro srovnání: Steamcharts u Payday 2 ukazují 27 tisíc hráčů za poslední den, zatímco Payday 3 jich má za stejné období směšných 369.

Z Payday 3 nebyl u nás v recenzi nadšený ani Pavel Skoták, který dal hře pětku s tím, že „Payday 3 jde na věci dobře, jenže dobrým úmyslem se člověk dlouhodobě nezabaví, což je u videohry dost zásadní nedostatek. Zatímco spousta dílčích věcí zní a vypadá dobře, jako celek Payday 3 hned po vydání jednoduše nefunguje jak by měla.“

Nejnovější články