Studio Build A Rocket Boy vedené bývalým producentem série GTA a šéfem studia Rockstar North Lesliem Benziesem v uplynulých letech pracovalo na futuristické akci MindsEye. Ačkoliv v ni tým věřil, ještě před vydáním kolovaly zvěsti o katastrofě, kterou umocnila nestandardní marketingová kampaň a nepřesvědčivé záběry z hraní. Náladě a nadějím příliš nepomohl ani fakt, že nedávno ze studia odešla část vedení. A zjevně věděla proč, protože hra v úterý vyšla a od té doby je terčem posměchu.
Začalo to tím, že studio nerozeslalo recenzentům klíče, což znamenalo absenci hodnocení během jejího vydání. Zřejmě moc dobře vypočítaný krok. Okamžitě po večerním vydání 10. června internet zaplavila videa a zkazky o tom, že je titul v prachbídném technickém stavu.
Hráči si stěžují na obrovské množství glitchů a bugů. Některé z nich patří do kategorie úsměvných, jiné vyloženě rozbíjí hru. Nefunguje správně herní fyzika, textury se „roztékají“, svět na hlavní postavu reaguje zvláštně a umělá inteligence je spíše umělá hloupost. Stav krásně ilustruje kompilace, kterou najdete na kanále NikTek. Nešťastný je i výkon, jehož nestabilitu zachycuje fakt, že na PlayStation 5 Pro snímkovací frekvence padá až na 25 FPS.
Problémy bohužel nejsou ale jen technického rázu. Mnozí se podivují nad příběhem, který se točí kolem záhadného nervového implantátu. Jeho pozadí se snaží vyšetřit bývalý voják Jacob Diaz, který však trpí ztrátou paměti. Premisa to není nutně špatná, leč její vyprávění pokulhává a tvoří situace, u nichž má člověk tendence se chytat za hlavu. Vzhledem k tomu, že právě příběh měl být jedním z lákadel, se jedná o docela zásadní problém.
Aby komplikací nebylo málo, studio se ještě musí potýkat s kontroverzí ohledně živých streamů. Vývojáři skrze oficiální účet na Twitchi vyzývali streamery, aby titul neukazovali, dokud oficiálně nevyjde i v Británii, ačkoliv v jejich časovém pásmu už byl třeba dostupný. Vysílání se tak zastavilo třeba u streamera CohhCarnage, jemuž sponzor stream stopnul už při načítaní MindsEye.
Zároveň někteří tvůrci obsahu, kteří se upsali ke sponzorovaným streamům a měli tedy dostat zaplaceno za prezentaci titulu, nezvládli při předvádění udržet vážnou tvář. Příkladem může jít DarkViperAu a jeho neudržitelný smích.
Mnozí se proto ptají, jak mohl podobně ambiciózní projekt vyjít v takovém stavu. Proč nedošlo k odkladu, když autoři museli o nedostatcích vědět. Odpovědí na tuto otázku může být i nedávné prohlášení jednoho z šéfů studia Marka Gerharda, který uvedl, že hru někdo vědomě sabotuje a financuje proti ní negativní kampaň. Prohlášení, z něhož to vypadá, že tvůrci v projekt tak moc věřili, až je víra zaslepila.
Kdybyste ale snad chtěli na vlastní klávesnici či ovladač okusit plody jejich práce, MindsEye naleznete na PC, PlayStationu i Xboxu. Jenom vězte, že jde o titul s plnou cenovkou 59,99 eur.