Pyre upoutá pozornost hned na první pohled a poslech, ale jakmile se vzpamatujete z grafické nádhery a líbezného hudebního doprovodu, určitě se pozastavíte i u netradiční zápletky. Dostáváte do ruky partičku vyhnanců, kteří se kvůli svým činům ocitají v očistci. Čeká vás putování po zdejším zapomenutém světě a snaha dosáhnout osvícení skrze řadu zkoušek.
Své o hře napsal již před rokem Dan ve svých dojmech z loňské E3. Hru zde přirovnává i k Banner Saga, tedy alespoň po stránce důležitých rozhodnutí. Tvůrci tehdy však zdůrazňovali, že v Pyre nemůžete prohrát, jen se vám bude méně dařit. Stejně tak by těžká rozhodnutí neměla být zas tak těžká, protože jejich cílem je stvořit spíše pohádkovou hru plnou pohody.
Toto tvrzení podporuje i soubojový systém, který by bylo lepší nazvat spíše jako utkání. Jedná se v podstatě o sport podobný Rocket League – tři postavy versus tři postavy, míč uprostřed arény a brány s počtem životů. Zápasy probíhají v reálném čase a vždy můžete ovládat pouze jednu postavu, takže jste nucení se takticky přepínat mezi svou trojicí. Soupeře zde ani nemůžete zabít, jen ho na moment vyřadíte z arény.
Souboje jsou v rámci RPG žánru velice netradiční a kromě zakomponování do hlavní kampaně hry se budete moci utkat jen tak s kamarády. A kdo ví, možná je na obzoru nový eSport... Pyre vychází již 25. července na PC (Steam) a PlayStation 4 za 20 euro.