Multiplayerová střílečka od studia New World Interactive by měla v samostatné verzi nabídnout tu samou hratelnost, která zdobila původní mod. Znamená to snahu o realističtější pojetí boje, než jaké nabízí třeba hry typu Battlefield. Zapomeňte na zaměřovací kříž, v Insurgency se střílí buď nepřesně od boku, nebo s pomocí mířidel na zbraních, který je ve hře jen tak mimochodem přes 20. A kopou, na to v akci nesmíte zapomínat!
Pětice kompetitivních a dvojice kooperativních módů pojmou v jedné hře až 32 hráčů, na které čeká 12 map v různých prostředích od Afghánistánu, přes Somálsko až po Irák. Insurgency by neměla být hra pro náctileté uvřeštěnce, protože týmová hra s důrazem na dodržování zvolených rolí je podle tvůrců základem úspěchu. Nedílnou součástí perfektní souhry je i komunikace v týmu, potažmo plánování jednotlivých fází boje prostřednictvím mapy.
Insurgency nabídne podporu dedikovaných serverů, možnost tvorby vlastního obsahu skrze SDK, cross-platform multiplayer mezi PC a Mac verzemi, a kdo chce být opravdu úspěšný, musí se naučit nakládat se zásobami a pracovat s upgrady, protože to ovlivní rychlost pohybu, výdrž a další parametry.
S původním modem vlastní zkušenosti nemám, ale zmínka o tom, že klíčovou roli během vývoje komerční verze sehrál Jeremy Blum, jeden z autorů Red Orchestra modu, mě navnadila. Pohled na videa z bety pak mou zvědavost jen prohloubil, protože hratelnost se zdá mít opravdu dosti odlišný charakter než ve zmíněném Battlefieldu. Skoro jako bych v tom viděl moderního souputníka právě Red Orchestry, což má být samozřejmě kompliment.
Mám pocit, že si Insurgency budu chtít zahrát, abych si dojem buď potvrdil, nebo nedej bože vyvrátil. Insurgency se dá už nyní koupit na Steamu v rámci Early Access programu, ostrá verze vyjde 22. ledna.