V případě The Culling je zjevné, že tvůrci japonskou předlohu znají, protože si hodně berou z jejích nápadů. Základ zůstává stejný – musíte na ostrově nacházet zbraně a výbavu, případně pomocí craftingu vyrábět improvizované zbraně. Většina nástrojů na zabíjení bude mít povahu chladných zbraní, sem tam se objeví luk či foukačka a opravdu šťastní jedinci narazí i na klasickou moderní střelnou zbraň. Do ní ale bude málo nábojů, takže pozor na to, jak přesně míříte.
Záludnější jedinci budou moci využít pastí různého druhu a dodávku čerstvého materiálu zajistí z letadla shazované balíčky, v nichž najdete předem určené sety zbraní, pastí a munice. Jen pozor, sice je výhoda, když si takový shoz objednáte poté, co naleznete speciální vysílač, okamžitě na sebe upoutáte pozornost a protivníci dokonce mohou balík sestřelit a vyrabovat.
Okamžitě mne napadlo, že hra bude nahrávat camperům, kteří se někam zašijí a budou doufat, že se zbytek nějak vymlátí a oni třeba poslední dva dorazí. Jenže každé kolo má dvacet minut, během nichž je oblast střetů zmenšována vypouštěním jedovatého plynu. Nakonec jsou poslední přeživší nuceni dostat se do finální oblasti. Nu a tady už se pozná, kdo aktivně prohledával ostrov, zabíjel ostatní a bral si výzbroj a kdo se jen krčil v křoví a má na finální konfrontaci připravený kámen a kus větve.
zdroj: Archiv
Jelikož nejvíce bude zbraní na blízko, hra bude mít systém soubojů, který obsahuje nejen mlácení, ale i náznaky úderů, blokování, postrčení soupeře, prostě taková místní verze šermu. Někdy s motorovou pilou. Aby nebyly hry příliš stejné, kromě toho, že svou postavu můžete vizuálně upravovat pomocí ošacení, různých typů účesů apod, hlavně na začátku každé hry dostanete tři perky dle svého uvážení. Celkem jich bude několik desítek a k dispozici budou všem hráčům hned od začátku – žádné odemykání za zkušenosti apod. Spadá sem spousta různých typů perků od těch, které způsobí, že vámi udělená zranění déle krvácejí, přes rychlejší kladení pastí až po třeba ten, že začnete hru se sledovacím zařízením.
The Culling prostě vypadá nadějně a to jen proto, že se snaží co nejlépe v herním prostředí napodobit styl výše zmíněných knih a filmů a přitom udržet hratelnost zábavnou. Samozřejmě nikdy nemůže postihnout psychologický efekt, který z předloh známe, kde jde především o vnitřní pochody hlavních postav, paranoiu, otázku komu můžete důvěřovat apod. Ale ve znázornění samotné intenzity akce, zoufalé improvizace a vytváření více či méně efektivních plánů by mohla The Culling fungovat.
Tvůrci spustí 8. března early access, v němž hra nějakou dobu zůstane, protože pořád zbývá dořešit mnoho věcí a hlavně otestovat funkci jednotlivých mechanismů. Plná verze je proto plánovaná až na rok 2017. Prozatím můžete její vývoj sledovat na steamových stránkách, kde se za měsíc objeví i early access.