Microsoft zkouší tlačit na Steam. Z ceny her si na PC bude brát jen 12 procent
zdroj: Microsoft

Microsoft zkouší tlačit na Steam. Z ceny her si na PC bude brát jen 12 procent

30. 4. 2021 15:25 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Microsoft se rozhodl trochu zamíchat kartami digitálních obchodů s PC hrami. Od 1. srpna 2021 si z ceny prodaných her na Microsoft Store namísto dosavadních 30 procent bude brát už jen 12 procent. Softwarový gigant tím chce konkurovat primárně Steamu a přilákat více vývojářských studií, která by v jeho obchodě nabízela své tituly.

„Vývojáři jsou těmi, kdo našim hráčům přináší skvělé hry, takže logicky chceme, aby byli na našich platformách úspěšní,“ říká Matt Booty, šéf Xbox Game Studios. „Jasné dělení zisku znamená, že vývojáři mohou přinést více her více hráčům a dosáhnout tím většího komerčního úspěchu.“

Xboxu se tahle změna netýká, v jeho digitálním obchodě zůstane 30% podíl Microsoftu, což firma vysvětluje odlišným byznys modelem. Jak Microsoft, tak i Sony a Nintendo si z konzolových her berou vyšší procento zpravidla proto, aby skrz ně pokryly ztráty vzniklé prodejem levných (a tudíž dostupných) konzolí.

Na PC si nicméně Microsoft začne brát stejný podíl jako Epic Games Store. Naproti tomu Valve zůstává na Steamu u třiceti procent, přičemž svůj podíl snižuje u jednotlivých her v závislosti na tom, kolik už se jich prodalo. Jakmile dolarové prodeje dosáhnou 10 milionů, sníží svůj podíl na 25 procent, po překonání hranice 50 milionů dolarů si Valve bere 20 procent.

Navzdory tomu stále dominuje, ačkoliv se množství vývojářů během let vyjádřilo, že jim tento způsob dělení zisku nepřipadá fér. Epic vývojáře láká financováním vývoje výměnou za exkluzivitu, Microsoft je v minulosti naopak poněkud odrazoval nutností využívat UWP. A co si budeme namlouvat, Microsoft Store není zrovna dvakrát přívětivý ani pro koncového uživatele.

Epic Games Store je nicméně dva roky po spuštění hluboko v mínusu a zatím tak představuje spíš černou díru, kam Epic hází peníze vydělané skrz Fortnite a Unreal Engine. Ne že by Microsoft podobné prostředky neměl, ale možná by se namísto vývojářů mohl pro jednou zaměřit na zákazníky, kteří budou v jeho obchodě v konečném důsledku utrácet ty vytoužené peníze? Inu, uvidíme, nakolik se podobné snahy Microsoftu nakonec vyplatí.

Nejnovější články