Microsoft naznačil, že za zavřením Tango Gameworks stály změny ve vedení studia
zdroj: Foto: Tango Gameworks

Microsoft naznačil, že za zavřením Tango Gameworks stály změny ve vedení studia

24. 6. 2024 10:30 | Novinky | autor: Adam Homola |

Matt Booty, šéf studií Xboxu, nedávno prozradil, že klíčovým faktorem pro zavření Tango Gameworks byly změny ve vedení studia. Uzavření, které bylo oznámeno minulý měsíc, se týkalo také tří dalších studií vlastněných společností ZeniMax – Arkane Austin, Alpha Dog Studios a Roundhouse Games.

V rozhovoru pro podcast Strictly Business serveru Variety se Booty vyjádřil k uzavření japonského studia Tango Gameworks, známého díky úspěšnému titulu Hi-Fi Rush. Booty potvrdil, že ačkoli si Hi-Fi Rush vedlo dobře, udržitelnost budoucího úspěchu byla kvůli nedávným změnám ve studiu s velkým otazníkem.

Booty zdůraznil, že je důležité vyhodnocovat různé faktory, které přispívají k úspěchu hry, jako je například tvůrčí kontinuita a kontinuita vedení. „Jaké máte vedení? Jaké máte kreativní vedení? Je to tentýž tým, který předtím vydal něco úspěšného?“ položil si otázku. Booty naznačil, že tyto prvky, které jsou pro úspěchy studia rozhodující, časem nemusí být na svém místě. A právě to mělo vést k přehodnocení pohledu na celé studio.

Otřesy ve vedení Tango Gameworks následovaly po odchodu jeho zakladatele Šindžiho Mikamiho v roce 2023. K uzavření studia se během vystoupení na IGN Live vyjádřil také Phil Spencer, generální ředitel společnosti Microsoft Gaming. Rozhodnutí označil za těžká, ale nutná pro zachování udržitelného obchodního modelu.

Booty v podcastu sice moc konkrétní nebyl, ale náznak něčeho je lepší než vůbec nic. V takovém kontextu pak rozhodnutí může dávat smysl, jakkoliv je nepříjemné. Jestliže se proměnilo vedení studia a Microsoft v tom současném neviděl potenciál, mohlo holt zavření firmy dávat větší smysl, než mikromanagement a řeší komplexního náboru zcela nových vedoucích týmů. Obzvlášť, pokud ve studiu navíc ještě nebyl žádný slibně se rýsující projekt v pokročilých fázích vývoje a na (nejisté) výsledky by se tak muselo čekat řadu let.

Nejnovější články