Víc ale, než o zápletku, půjde v Ashes of the Singularity o samotnou hratelnost a megalomanský přístup, který tvůrci zvolili. Stardock se chlubí tím, že na rozdíl od jiných RTS, které vás limitují v počtu jednotek, zde nic takového nebude. Takže se připravte na masivní bitvy se stovkami až tisícovkami jednotek, které budou soupeřit o jednotlivé regiony, jež půjde dobývat. Brad Wardell, šéf Stardocku přímo říká: „Chceme hráčům nabídnout hru, ze které budou cítit, že bojují planetární válku a ne jen bitvu.“
Hra se opírá o engine Nitrous, který umí pracovat s DirectX 12 a několika grafickými kartami, z čehož samozřejmě těží schopnost hry umístit na bojiště tisíce jednotek a k tomu jim poskytne realtimovou umělou inteligenci, která bude umět pracovat v rámci „meta-jednotek“ což jsou skupiny jednotek, jejichž individuální členové jsou si ale zároveň vědomi ostatních jednotek ve skupině a podle toho se chovají v rámci spolupráce.
Ashes of the Singularity zní jako velký pokus nejen vrátit ztracený dech realtimovým strategiím, ale ještě je posunout na vyšší vývojový stupeň. „Nechceme znovu vynalézt RTS žánr. Naším cílem je představit nové generaci hráčů skvělou zábavu, kterou tento žánr představuje. To znamená ukázat jim, jak dobře může v kampani bojovat počítač i bez podvádění, stejně jako nabídnout snadný vstup do multiplayeru.“ Uvidíme tedy, jak tyto sliby dopadnou, nakročeno má tohle sci-fi rozhodně dobře.
zdroj: Archiv