Hra Six Days in Fallujah, která má být historickým odrazem hrůzného konfliktu v Iráku a údajnou emotivní inovací žánru stříleček, nakonec letošní vydání nestíhá. Vývojáři ze studia Highwire Games ji odkládají o celý rok, tedy na čtvrtý kvartál roku 2022.
Zároveň s tím oznamují, že do týmu hodlají najmout posily, které téměř zdvojnásobí současný stav. Dokončení hry je zjevně náročnější, než čekali, když na něj potřebují dvakrát tolik vývojářů a ještě další rok času.
„Ukázalo se, že kvalitní ztvárnění těchto skutečných příběhů bude vyžadovat více lidí, kapitálu a času, než jsme měli k dispozici. Zdvojnásobení našeho týmu je jen jednou z mnoha věcí, které děláme, abychom zajistili, že Six Days in Fallujah přinese vojenským střílečkám nový druh taktické a emocionální hloubky,“ řekl generální ředitel společnosti Victura Peter Tamte.
Oživený projekt už po celá léta doprovází silná kontroverze. Neustále se mluví o historické přesnosti a zaměření na emociální stránku vojáků, ale zároveň je vše podávané stylem, kterak jsou američtí vojáci ti největší hrdinové, i když se ve skutečnosti dopouštěli zvěrstev na iráckých občanech. Dobře to shrnul Aleš ve svém komentáři.
Six Days in Fallujah rozhodně nemá tu nejlepší pověst a až hotová hra ukáže, nakolik odpovídá historickým faktům, zda skutečně posune žánr stříleček na novou úroveň a jestli nás vývojáři celou dobu jen nevodili za nos.