Producent Metal Gear Solid Delta: Snake Eater Noriaki Okamura se nechal slyšet, že vývojářský tým z Konami raději přijde s remakem, která je „příliš věrný“ původnímu Metal Gearu Solid 3, než aby udělal příliš razantní změny. Reaguje tak na kritiku některých hráčů, kterým poslední záběry z hraní připadaly mechanicky zastaralé a mimo grafické stránky nepříliš odlišné od těch z PlayStationu 2.
Okamura ve videu vysvětluje, že jim v první řadě šlo o zachování původní tvůrčí vize. Proto kupříkladu stále bude platit, že vaše akce v jedné části mapy (třeba spuštění poplachu) nevyvolají reakce v jiných jejích částech.
Ačkoliv vývojář kritiku na jednu stranu chápe a téma bylo i ve studiu předmětem mnoha debat, jde prý zkrátka o záměr. A kdyby tenhle systém tvůrci změnili, museli by změnit i spoustu dalších na něj navázaných prvků, protože dosti zásadně udává například tempo hry.
„Takže jsme se rozhodli, že raději budeme ‚příliš věrní‘ a zachováme původní design Metal Gear Solid 3: Snake Eater, než abychom experimentovali a museli předělat úplně všechno,“ dodává Okamura.
Navzdory této věrnosti se ale v remaku v úvodní sekvenci neobjeví titulek „A Hideo Kojima Game“, Namísto toho hru otevře poznámka „Na motivy Metal Gear Solid 3“. Vzhledem k tomu, nakolik se Kodžima s Konami při svém odchodu před lety rozkmotřil, není snaha jeho jméno co nejvíc z moderní předělávky odstranit nijak zvlášť překvapivá. Na druhé straně jde o docela znatelnou změnu oproti originálu, které se ale Okamura zřejmě tolik neobává.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater stále nemá oznámené datum vydání, dá se ale prý už dohrát od začátku do konce, a tak bychom na remake špionážní akce neměli čekat příliš dlouho. Vyjde na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.